A Tudatos Vásárlók Egyesülete applikációval segíti a környezetbarát tisztítószerek kiválasztását
Mobiltelefonos applikációt készített a Tudatos Vásárlók Egyesülete, hogy segítse a vásárlókat a környezetbarát tisztítószerek kiválasztásában.
Mobiltelefonos applikációt készített a Tudatos Vásárlók Egyesülete, hogy segítse a vásárlókat a környezetbarát tisztítószerek kiválasztásában.
Egész Európában ritkaságszámba menő beszámoló jelenik meg a Föld Napjára: végre Magyarországon megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. „Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát” összegez a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK friss felmérése.
Egy friss felmérés szerint éves szinten átlagban évi fél millió forintot költünk el ruhavásárlásra. Ennek az összegnek azonban a negyedéből is meg lehet valósítani az öltözködést, ha tudatosan, alaposan végig gondolva indulunk neki a beszerzőkörútnak.
Az elmúlt évtizedekben nőtt azok száma, akik fogyasztói döntéseiket fokozott környezeti, társadalmi és etikai tudatossággal hozzák meg. Mi alapján igazodik el, akinek fontos, hogy olyan terméket vásároljon, amelynek gyártása során nem szennyezték a környezetet, nem tesztelték állatokon, bio alapanyagokból vagy újrahasznosított papírból készült?
Az idén tízéves Tudatos Vásárlók Egyesületének ajándéka: a vásárlók új 12 pontja
A vásárlóknak egyes országokban általában fogalma sincs róla, hogy egy háztartási nagygép „A+++” energia-osztályzata mennyivel takarékosabb, illetve mennyivel kisebb CO2-kibocsátású, mint a csupán „A” osztályzatúé.
Kétszáznyolcvan háztartás, környezetkímélőbb életmód és jobb társadalmi közérzet. Ez az ÖkoKörök eddig eredménye. A program tavasszal újabb lendületet vesz országos szinten is. ÖkoKörök indulnak Egerben, Esztergomban, Kecskeméten, Szegeden és Tatabányán.
Kétszáznyolcvan háztartás, környezetkímélőbb életmód és jobb társadalmi közérzet. Ez az ÖkoKörök eddig eredménye. A program tavasszal újabb lendületet vesz.
Mindeddig a fogyasztóknak meglehetősen korlátozott lehetőségei mutatkoztak arra, hogy környezettudatos döntéseket hozhassanak vásárlásaik során, de a jövőben ez változni fog. Erre kínál megoldást a WWF szakmai támogatásával működő Windmade nevű szervezet védjegye. Ez a logó azoknak segít a gyors eligazodásban, akik vásárláskor fontosnak tartják a fenntarthatóságot.
A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé nőtt azon fogyasztók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek a termékek és áruk vásárlásakor, a csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után – derült ki a Tetra Pak környezettudatos vásárlói magatartást vizsgáló kutatásából.