tudatos vásárlók

A DM nyílt levele a Tudatos Vásárlók Egyesülete számára

A Tudatos Vásárlók Egyesülete március végén tette közzé annak a kutatásnak az eredményét, melyben a legismertebb drogériák környezettudatosságát vizsgálta. A Drogerie Markt nyílt levélben válaszolt az egyesületnek.

Az élelmiszer negyedét kidobjuk

Új jelentés készült az EU-s tagállamok hulladékmegelőzési és a hulladék újrahasznosítási teljesítményéről. Kiderült, hogy bár nem termelünk sokkal több hulladékot, mint 10 éve, de az újrahasznosítás arányán, még még bőven van javítani való.

Bosszantó lemaradás az energiaosztályok ismeretében

A vásárlóknak egyes országokban általában fogalma sincs róla, hogy egy háztartási nagygép „A+++” energia-osztályzata mennyivel takarékosabb, illetve mennyivel kisebb CO2-kibocsátású, mint a csupán „A” osztályzatúé.

Bringások az áruházban

A Tudatos Vásárlók Egyesülete ingyenesen látogatható kiállításához kapcsolódóan június 18-án kerékpáros programmal kiegészített projektzáró eseményt és sajtótájékoztatót tart.

Cégmérce: drogériák

Valami bűzlik. Vásárlásunk során nem csak egy-egy termék mellett tesszük le voksunkat, hanem annak gyártóját és forgalmazóját is támogatjuk.

Csokinyúl teszt: sok a hazai termék, kevés a kakaótartalom

Csoki hopp! Fontos tudni, hogy mi rejlik a jellegzetes, ünnephez igazodó húsvéti csokinyúl csomagolása mögött, amiből a legtöbbet a gyermekek fogyasztják. A Tudatos Vásárlók Egyesülete szétnézett a hazai piacon, és 18 terméket tesztelt. A termékek minősége rendkívül széles skálán mozog.

Egyre környezettudatosabbak a vásárlók

A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé nőtt azon fogyasztók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek a termékek és áruk vásárlásakor, a csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után – derült ki a Tetra Pak környezettudatos vásárlói magatartást vizsgáló kutatásából.

Hogyan ismerhető fel a natúr- és biokozmetikum?

Itt a tavasz, egyre többen látnak neki a téli napokon megfáradt bőrük frissítésének, szépítésének. A bio – és natúrkozmetikumok népszerűségét meglovagolva a szépségipar ontja magából a természetes ezer szinonimáját felsorakoztató feliratokat.

I love JÓ – Azt vedd, ami JÓ neked!

I love JÓ – Azt vedd, ami JÓ neked! szlogennel indította útjára 2011. augusztus 1-jén tudatos vásárlást ösztönző kampányát a Nap-Hold Egyesület, melyben a Tudatos Vásárlók Egyesülete szakmai partnerként vesz részt.. Október 31-ig tartó projektjük célja, hogy népszerűsítse a tudatos vásárlást, fokozza az egyéni felelősségvállalást és kihangsúlyozza annak jelentőségét.

Jelek, címkék, védjegyek – elkészült a Tudatos Vásárló címkeadatbázis

Az elmúlt évtizedekben nőtt azok száma, akik fogyasztói döntéseiket fokozott környezeti, társadalmi és etikai tudatossággal hozzák meg. Mi alapján igazodik el, akinek fontos, hogy olyan terméket vásároljon, amelynek gyártása során nem szennyezték a környezetet, nem tesztelték állatokon, bio alapanyagokból vagy újrahasznosított papírból készült?