tudatos vásárlók

Látványosan növekszik a tudatos vásárlás Magyarországon

Egész Európában ritkaságszámba menő beszámoló jelenik meg a Föld Napjára: végre Magyarországon megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. „Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát” összegez a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK friss felmérése.

Ruhavásárlás okosan

Egy friss felmérés szerint éves szinten átlagban évi fél millió forintot költünk el ruhavásárlásra. Ennek az összegnek azonban a negyedéből is meg lehet valósítani az öltözködést, ha tudatosan, alaposan végig gondolva indulunk neki a beszerzőkörútnak.

Jelek, címkék, védjegyek – elkészült a Tudatos Vásárló címkeadatbázis

Az elmúlt évtizedekben nőtt azok száma, akik fogyasztói döntéseiket fokozott környezeti, társadalmi és etikai tudatossággal hozzák meg. Mi alapján igazodik el, akinek fontos, hogy olyan terméket vásároljon, amelynek gyártása során nem szennyezték a környezetet, nem tesztelték állatokon, bio alapanyagokból vagy újrahasznosított papírból készült?

November utolsó pénteke: Ne Vásárolj Semmit! Nap

Az idén tízéves Tudatos Vásárlók Egyesületének ajándéka: a vásárlók új 12 pontja

Bosszantó lemaradás az energiaosztályok ismeretében

A vásárlóknak egyes országokban általában fogalma sincs róla, hogy egy háztartási nagygép „A+++” energia-osztályzata mennyivel takarékosabb, illetve mennyivel kisebb CO2-kibocsátású, mint a csupán „A” osztályzatúé.

ÖkoKörök: a környezetbarát és gazdaságos háztartások kulcsa

Kétszáznyolcvan háztartás, környezetkímélőbb életmód és jobb társadalmi közérzet. Ez az ÖkoKörök eddig eredménye. A program tavasszal újabb lendületet vesz országos szinten is. ÖkoKörök indulnak Egerben, Esztergomban, Kecskeméten, Szegeden és Tatabányán.

Könnyed és sikeres életmódzöldítés az ÖkoKörökkel

Kétszáznyolcvan háztartás, környezetkímélőbb életmód és jobb társadalmi közérzet. Ez az ÖkoKörök eddig eredménye. A program tavasszal újabb lendületet vesz.

Windmade: az új zöld védjegy

Mindeddig a fogyasztóknak meglehetősen korlátozott lehetőségei mutatkoztak arra, hogy környezettudatos döntéseket hozhassanak vásárlásaik során, de a jövőben ez változni fog. Erre kínál megoldást a WWF szakmai támogatásával működő Windmade nevű szervezet védjegye. Ez a logó azoknak segít a gyors eligazodásban, akik vásárláskor fontosnak tartják a fenntarthatóságot.

Egyre környezettudatosabbak a vásárlók

A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé nőtt azon fogyasztók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek a termékek és áruk vásárlásakor, a csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után – derült ki a Tetra Pak környezettudatos vásárlói magatartást vizsgáló kutatásából.

Tartsunk egynapos vásárlási böjtöt!

Ne vásárolj semmit! nap november 25-én! A karácsonyi vásárlási dömping előtt világszerte több mint 60 országban hívják fel a figyelmet környezetvédő és civil szervezetek a társadalom túlfogyasztására és rossz fogyasztási szokásainkra. A nemzetközi akciónap immár 12 éves múlttal rendelkezik, a magyarok egy negyede is találkozott már a fogalommal. A Tudatos Vásárlók Egyesülete idén is arra buzdít, hogy november 25-én tartsunk fogyasztói böjtöt, kerüljük el a boltokat.