TVE

10 civil szervezet összefogása az egészséges, zöld életmódért – termelői piac és fesztivál a Millenárison egész nyáron

A Millenáris Park ad otthont a július 21-én kezdődő Zöld Krajcáros Termelői Piac és Fesztivál idei nyári rendezvényeinek, melyet az Esztergomi Környezetkultúra Egyesület szervez. A tíz napos fesztivál különlegessége, hogy naponta más-más civil szervezettel találkozhatnak a látogatók.

A legtöbben gyerekkori élmény hatására lesznek zöldek

A „Miért lettem zöld? – sikeres szemléletformáló kampányok” című projekt célja megismerni, hogy a zöld öndefinícióval rendelkező emberek minek (milyen életkorban, milyen élethelyzetben, milyen benyomások, milyen véleményformálók, milyen élmények) a hatására lettek „zöldek”. A projektben 50 videóinterjúban gyűjtötték össze a zöldek emlékeit, tapasztalatait.

A szupermarketek

Az elmúlt évtizedekben a szupermarketek élelmiszerpiaci részesedése egyre nőtt, és mára kulcsszerepet játszanak a fogyasztói igények alakításában. Vezető piaci helyzetüknek köszönhetően jelentősen befolyásolják azt is, hogy beszállítóik hogyan és milyen élelmiszereket termesztenek, hogyan dolgozzák fel vagy hogyan csomagolják azokat.

I love JÓ – Azt vedd, ami JÓ neked!

I love JÓ – Azt vedd, ami JÓ neked! szlogennel indította útjára 2011. augusztus 1-jén tudatos vásárlást ösztönző kampányát a Nap-Hold Egyesület, melyben a Tudatos Vásárlók Egyesülete szakmai partnerként vesz részt.. Október 31-ig tartó projektjük célja, hogy népszerűsítse a tudatos vásárlást, fokozza az egyéni felelősségvállalást és kihangsúlyozza annak jelentőségét.

Jön a répa! – Tudatos Vásárló Fesztivál

Székesfehérváron, Győrben és Esztergomban augusztus végétől különös látványosságra figyelhetnek fel a belvárosban járók. Egy-egy, óriás répa vár arra, hogy a játékos kedvű kicsik és nagyok kihúzzák, mint az orosz népmesében. Az interaktív köztéri installáció a 3 fesztiválra, valamint a helyi termékek fogyasztásának jelentőségére kívánja felhívni a figyelmet.

Könnyed és sikeres életmódzöldítés az ÖkoKörökkel

Kétszázötven háztartás, harminchét ökokör, környezetkímélőbb életmód és jobb társadalmi közérzet: pozitívak az ÖkoKörök program eddigi tapasztalatai.

Könnyed és sikeres életmódzöldítés az ÖkoKörökkel

Kétszáznyolcvan háztartás, környezetkímélőbb életmód és jobb társadalmi közérzet. Ez az ÖkoKörök eddig eredménye. A program tavasszal újabb lendületet vesz.

Látványosan növekszik a tudatos vásárlás Magyarországon

Egész Európában ritkaságszámba menő beszámoló jelenik meg a Föld Napjára: végre Magyarországon megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. „Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát” összegez a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK friss felmérése.

Nagy siker volt az I love JÓ kampány Veszprém megyében

Az emberek szeretik a jót: mindössze 3 hónap alatt közel négy és fél ezren csatlakoztak a Nap-Hold Egyesület által szervezett, a tudatos fogyasztást népszerűsítő I love JÓ kampányhoz, így tavasszal 450 kendermagos kiscsibét kapnak a Veszprém megyei gazdák.

Nincsenek igazán zöld strandok

A Tudatos Vásárlók Egyesülete strandokat, nyári fürdőket tesztelt. Habár a kínálat igen széles, a környezetvédelem és az esélyegyenlőség terén még jócskán van mit fejlődniük a budapesti és főváros környéki strandoknak. Sajnos sok helyen még olyan alapvető környezetvédelmi megoldás is hiányzik, mint a szelektív hulladékgyűjtés, így nem csodálkozhatunk, hogy a napenergia hasznosítással még kevesebb helyen élnek.