villanyautó

A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál

Megalapozatlanok azok a félelmek, hogy az elektromos autók használata végsősoron növelné a karbonkibocsátást, ez legfeljebb a világ 5 százalékára igaz, ahol még környezetszennyező szénerőművekben termelik a villamosáram zömét – állítja nyugat-európai egyetemek egy közös kutatása.

249 elektromos autót kapnak a kórházak

A magyar kormány támogatásával 249 elektromos autót vásárolt az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) a hazai kórházak számára és folyamatban van a működtetésükhöz szükséges 135 állomásból álló töltőhálózat fejlesztése is – közölte a központ főigazgatója a nyíregyházi kórháznak vásárolt kilenc jármű szerdai átadásán.

Napelemes elektromos autó lett a Toyota 2000GT-ből

A Toyota 2000GT sok szempontból klasszikusnak számít. A kétüléses, orrmotoros, hátsókerékhajtású autót 1967-től 1970-ig gyártották, és mindössze 351 darab került belőle forgalomba. A két literes, hat hengeres, soros motorral meghajtott 2000GT 150 lóerős teljesítményével elérte a 217 km/órás végsebességet, átlagos fogyasztása pedig 7,5 liter/100 kilométer körül mozgott.

Made in Hokkaido: elektromos és szereti a hideget

Akiknek elektromos autójuk van, biztos észrevették azt az apró problémát, hogy hidegben csökken az autó hatótávolsága, nevezetesen azért, mert a fűtést felkapcsolva megnő a jármű áramfogyasztása. A Hokkaido Institute of Technology és a Hokkaido Research Organization számos helyi vállalattal közösen egy olyan prototípus fejlesztésén dolgozik már tavaly július óta, amely feloldja a hideg és az elektromos autók között feszülő ellentétet.

Az IBM 2020-tól gyártaná a lítium-levegő akkumulátorokat

Bár az elektromos autóknál alkalmazott technológiák az utóbbi években elképesztően sokat fejlődtek, de azért sajnos még mindig nem olyan praktikus egy villanyautó, mint egy belső égésű motorral hajtott. Ám az IBM most egy olyan lítium-levegő akkumulátoron dolgozik, amellyel akár 800 kilométeres is lehet az elektromos autók hatótávolsága.

Bemutatkozott a VW E-Bugster Detroitban

A Volkswagen E-Bugster nem összekeverendő a 2005-ben bemutatott Volkswagen Ragsterrel, mert bár kísértetiesen hasonlítanak, de az E-Bugster egy teljesen új tanulmány, melyhez az alapot a német autógyár ikonikus modellje, a Bogár adta.

Videó az eddigi leghatékonyabb elektromos autóról

A harmincnégy cég közös fejlesztéseként létrehozott Sim-Lei tavasszal azzal hívta fel magára az emberek figyelmét, hogy elképesztően nagy, összesen 333 kilométeres a hatótávolsága. A Sim-Lei egy autóshow-n is megjelent a hónapban, így újabb információk derültek ki a villanyautóról.