csomagolás

A Chio is beszáll a TerraCycle újrahasznosítási programjába

A Chio termékek gyártója, az Intersnack Magyarország Kft. segítségével a TerraCycle Európában elsőként Magyarországon indítja el a sós ropogtatnivalók csomagolásainak gyűjtését.

Bezöldül a „Milka-lila” – Mostantól a magyar fogyasztók a csokicsomagolás-gyűjtéssel is óvhatják a környezetet

Magyarországon elsőként indít gyűjtőprogramot csokoládé csomagolóanyagok újrahasznosítására a Kraft Foods vezető márkája, a Milka. A TerraCycle-lal közös program olyan hulladék anyagok gyűjtésére buzdít minden vállalkozó kedvű szervezetet és magánszemélyt, melyek eddig nem, vagy csak nehezen voltak újrahasznosíthatók.

Biológiailag lebomló műanyag csomagolás, ami próbál a természet saját csomagolásához hasonlítani

A biológiailag lebomló műanyag ételcsomagolók körében talán épp a legújabb trendet köszönthetjük, aminek az ötletével egy svéd Tomorrow Machine nevű dizájn stúdió állt elő. A csomagolás természetes és gyorsan lebomló, komposztálható anyagokból készül. Az “Itt nem kelhetsz át” termékcsalád olyan tárolók sorozata, amik szinte azonnal megszűnnek létezni, amint elfogyott a bennük tárolt termék.

Borosdoboz + borosüveg = állólámpa

Fogyasztói társadalmunk számos környezetszennyező tevékenységet és jelenséget maga után von, ezek közül az egyik a termékek csomagolása: bár a termék szállíthatósága és minőségének megőrzése szempontjából nagyon fontos, mégis legtöbbször a kelleténél többet mérnek belőle, nem-lebomló műanyagból készül, ráadásul nagyon kevés ideig hasznos. De mivel hátrányai ismertek, a megoldás is egyre közelebb van.

Egy szupermarket, ami plasztikmentes opciót kínál minden sajátmárkás termékeiből

Sajnos azt, hogy vajon még időben elkezdtünk-e eleget tenni a klímaváltozás ellen senki nem tudja megmondani. Majd csak idővel fog kiderülni, hogy a szén fokozatos eliminálása, az elektromos autók elterjedése, valamint a műanyag hulladék folyamatos csökkentése elegendő-e a felmelegedés visszafordításához. Az viszont garantált, hogy ezek a lépések nem okoznak további károkat, így a helyzet talán enyhülhet. Éppen ezért van szükség az Iceland nevű szupermarketekre, amik mostantól minden sajátmárkás termékeikre kínálnak csomagolásmentes lehetőséget.

Egyre környezettudatosabbak a vásárlók

A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé nőtt azon fogyasztók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek a termékek és áruk vásárlásakor, a csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után – derült ki a Tetra Pak környezettudatos vásárlói magatartást vizsgáló kutatásából.

Ehető csomagolás

Modern korunk egyik legnagyobb problémája a szemét, és annak mértéke. Az óceánokban város méretű szigetek képződtek már hulladékból, ami sem a víznek nem tesz jót, sem pedig azoknak az állatoknak, amik onnan szerzik be a táplálékukat. Erre kínált megoldást korábban egy floridai sörfőzde, akik a sörös pakkok csomagolását sörfőzési melléktermékekből készítették, így nem csak nem szennyezték vele a környezetet, de élelmet is biztosítottak a vízi élőlényeknek.

Ez nem egy doboz

A termékek csomagolóanyaga gyakorlatilag szemét, illetve akkor nem, ha találunk neki valami funkciót, miután megszabadítottuk a tartalmától. Tehát azért javarészt szemét. Itt egy jó kis kivétel: a Not a Box lámpa.

Gyorsan növekvő környezettudatosság

A környezetvédelmi tevékenységek iránti érdeklődés fokozódásával párhuzamosan, a vásárlók egyre inkább arra törekszenek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek.

Hogyan adja el a csomagolás az ötletet

Tudom, a barátom utálni fog ezért, de őt fogom most felhozni – „jó” példaként. Ő ugyanis igazi fejlesztő szellem. Már hónapok óta dolgoznak például egy egyedi napelemes hajón. Amikor megkérem, mesélje el, miért gondolja, hogy átütő siker lesz, röviden csak ennyit mond (igaz, nem pont ezekkel a szavakkal): „mert baromi jó”! Mérnök ember, nem kenyere a kommunikáció, ezért újra nekifutok.