vásárlás

Windmade: az új zöld védjegy

Mindeddig a fogyasztóknak meglehetősen korlátozott lehetőségei mutatkoztak arra, hogy környezettudatos döntéseket hozhassanak vásárlásaik során, de a jövőben ez változni fog. Erre kínál megoldást a WWF szakmai támogatásával működő Windmade nevű szervezet védjegye. Ez a logó azoknak segít a gyors eligazodásban, akik vásárláskor fontosnak tartják a fenntarthatóságot.

Egyre környezettudatosabbak a vásárlók

A 2005-ben mért 30 százalékról 2011-re jóval 50 százalék fölé nőtt azon fogyasztók aránya, akik környezeti szempontokat is figyelembe vesznek a termékek és áruk vásárlásakor, a csomagolások környezeti hatása és újrahasznosíthatósága a fejlett országokban már a negyedik legfontosabb döntési szemponttá vált a kényelem, a termék tulajdonságai és a mérete után – derült ki a Tetra Pak környezettudatos vásárlói magatartást vizsgáló kutatásából.

Tartsunk egynapos vásárlási böjtöt!

Ne vásárolj semmit! nap november 25-én! A karácsonyi vásárlási dömping előtt világszerte több mint 60 országban hívják fel a figyelmet környezetvédő és civil szervezetek a társadalom túlfogyasztására és rossz fogyasztási szokásainkra. A nemzetközi akciónap immár 12 éves múlttal rendelkezik, a magyarok egy negyede is találkozott már a fogalommal. A Tudatos Vásárlók Egyesülete idén is arra buzdít, hogy november 25-én tartsunk fogyasztói böjtöt, kerüljük el a boltokat.

Környezetét óvja a Campona

A hetente százezreket vendégül látó Campona Bevásárlóközpont, mint jelentős hagyományos-energia fogyasztó elkötelezte magát a környezetbarát megoldások mellett. Számos újítás és új beruházás már kimondottan a környezettudatos elvek szerint valósul meg az ország egyik legnagyobb múltú bevásárlóközpontjában.

Javuló teljesítmény az uniós autópiacon

Kicsit szerényebb mértékben sikerült csökkenteni az előző évinél az Európai Unióban piacra került gépkocsik együttes széndioxid-kibocsátását. Tavaly ez a csökkenés 3,7 százalékos volt, 2009-ben még 5,1 százalékos.

Környezettudatosabbnak mutatjuk magunkat a valósnál

A magyar lakosság 67%-a gyűjti szelektíven a csomagolási hulladékokat, 43%-a pedig a hulladékká vált italos kartondobozokat is külön válogatja – derül ki az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés és a Stop.hu magyar lakosság szelektív hulladékgyűjtési szokásait vizsgáló közös kutatásából.

Bringások az áruházban

A Tudatos Vásárlók Egyesülete ingyenesen látogatható kiállításához kapcsolódóan június 18-án kerékpáros programmal kiegészített projektzáró eseményt és sajtótájékoztatót tart.

Zöldtan-óra nem csak nyertes diákoknak

Zöldtan-óra címmel környezetvédelmi pályázatot hirdetett 2011 áprilisában a Tesco-Global Áruházak Zrt. Magyarországon működő „Ökoiskola” címmel rendelkező általános iskolák felső tagozatos diákjai számára. A kezdeményezésre nevező iskolák közül többen is részt vehetnek egy-egy zöld oktatáson.

Méltányosság és környezetvédelem az elektronikai iparban?

Hallott már arról, hogy milyen rossz körülmények között dolgoznak az elektronikai ipar gyári munkásai, például Kínában? Tudja miért van ez így, és mit lehetne tenni ellene? Szeretne a témával részletesebben is megismerkedni?

Megnyílt a Tudatos Vásárlók Áruháza – szellemi shopping 1D-s szemüvegben

A Tudatos Vásárlók Egyesülete megnyitotta ingyenesen látogatható kiállítását Tudatos Vásárlók Áruháza címmel Budapest belvárosában, a Király utcai Gozsdu Udvarban. Az Áruházban számtalan környezettudatos, hétköznapi és mindenki számára elérhető praktikát, igazi és az igaziakat fricskázó tárgyakat mutatnak be.