Technika

A Panasonic felgyorsítja a levegő-víz hőszivattyúk gyártásának felfuttatását célzó befektetését cseh gyárában

A Panasonic Corporation augusztus 31-én bejelentette, hogy a 2026 márciusában végződő pénzügyi év végéig körülbelül 20 milliárd jent (megközelítőleg 145 millió eurót) fektet be a csehországi üzemében folyó gyártás bővítése céljából annak érdekében, hogy ki tudja elégíteni a levegő-víz hőszivattyúk (A2W) iránt Európában megnövekedett keresletet.

A levegő-víz hőszivattyúk, amelyek a levegőből felvett hőt hasznosítják, kevesebb CO2-t bocsátanak ki, mint a fosszilis tüzelőanyagok elégetéséből származó égéshő felhasználásával működő, hagyományos fűtőberendezések. Ezek iránt a környezetbarát fűtőrendszerek iránt egyre nő a kereslet az európai piacon. A Panasonic 2018-ban kezdte meg az A2W beltéri egységek gyártását pilseni üzemében a Cseh Köztársaságban (Panasonic AVC Networks Czech [PAVCCZ]). Azóta egyrészt gyorsabban képes reagálni az európai piaci igényekre, másrészt csökkentette emisszióját azáltal, hogy az európai piacokon értékesített termékek gyártását Európában végzi. Jelenleg Európában gyorsan változik a felhasznált energia összetétele: a gáz- és egyéb fosszilis tüzelőanyagok részesedése csökken, és egyre nagyobb mértékű az elektrifikáció. A környezetvédelmi megfontolások előtérbe kerülése és az energiaellátási feltételek közelmúltbeli változásai következtében a Panasonic számára sürgető szükségletté vált a növekvő kereslet kielégítésére alkalmas termelési kapacitás létrehozása. A befektetés lehetővé teszi a PAVCCZ számára, hogy a jelenlegi beltériegység-gyártáson felül a következő pénzügyi évben megkezdje a kültéri egységek gyártását. A vállalat tervei szerint éves gyártási kapacitása 500000 egység lesz a 2026 márciusában végződő pénzügyi év végére.A Panasonic A2W hőszivattyúrendszer olyan egyedi technológiát alkalmaz, amely lehetővé teszi, hogy a fűtőegységek fenntartsák fűtőképességüket még alacsony külső hőmérséklet esetén is. A vállalat az elmúlt pénzügyi évben létrehozott egy IoT-alapú karbantartó üzemet Dániában, és az egyes országokban meglévő értékesítési szervezetének bővítése révén kiterjesztette üzleti tevékenységét. A Panasonic arra törekszik, hogy további növekedést érjen el az egyik kulcsfontosságú üzletágának számító fűtési, hűtési és ventilátor üzletágban, miközben hozzájárul a környezet védelméért folyó globális erőfeszítésekhez.

 

mti