57 százalékkal több áramot töltöttünk autóinkba nyilvános elektromos töltőállomásokon 2021-ben
Megjelent a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) legfrissebb negyedéves statisztikai jelentése a hazai e-mobilitásról.
Megjelent a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) legfrissebb negyedéves statisztikai jelentése a hazai e-mobilitásról.
Elkezdődött a termelés kedden a németországi Grünheidében épített Tesla-gyárban, az elektromos autókat gyártó amerikai cég első európai üzemében.
Növeli az elektromos autók gyártását, bővíti a modellpalettát és 2035-re teljesen emisszió-semlegessé teszi európai működését a Ford, valamint akkumulátorgyárakat épít Törökországban és a németországi Kölnben – jelentette be online sajtótájékoztatón Stuart Rowley, a Ford of Europe elnöke.
A Zöld Busz Program keretében egy hónapon belül 350 elektromos autóbuszra írnak ki tendert, immár a 25 ezres lélekszámúnál nagyobb települések mellett a kisebbekre is kiterjesztik a programot – közölte az innovációs és technológiai miniszter szerdán Hajdúszoboszlón.
Minden hatodik magyar váltana tisztán elektromos vagy plug-in (tölthető) hibrid meghajtású járműre, ha megtehetné, a megkérdezettek kevesebb mint 1 százaléka rendelkezik már most is környezetkímélő autóval – derült ki a Generali Biztosító reprezentatív felméréséből.
Nagymértékű alkatrészhiány miatt korlátozni kényszerült a hét elejétől az új személygépkocsik gyártását a cseh Skoda Auto autógyár.
Az amerikai General Motors azt tervezi, hogy április elején újraindítja a Chevrolet Bolt elektromos járművek gyártását, és nem sokkal ezután megkezdi a kiszállítást az autókereskedőknek.
Az elmúlt időszakban két ország is beruházott az elektromosautó-akkumulátorok cseréjére épülő rendszerbe, de könnyen lehet, hogy zsákutca a technológia.
A Tesla 2018-ban adott ki olyan szoftverfrissítést, amelyben a kibocsátástesztelés üzemmód – a köztudatban fingmód – is benne volt. Elon Musknak úgy tűnik, most ezt ki kell vennie a kocsikból, méghozzá biztonsági okokra hivatkozva.
Több tényező is akadályozza az elektromos autók térnyerését a K&H friss felmérése szerint, a válaszadók főként a magas árat, a kevés töltőhelyet, az alacsony hatótávolságot, a drága szervizelést és a lassú töltést említették.