vásárlás

„Ne vásárolj semmit!” napi kampány Görög Zitával

A vásárlás nem egyenlő a boldogsággal! Miközben a társadalom egyötöde továbbra is leszakadónak tekinthető és szegénységben él, egyre szaporodnak a túlfogyasztás és a „rosszfogyasztás” tünetei Magyarországon.

A DM nyílt levele a Tudatos Vásárlók Egyesülete számára

A Tudatos Vásárlók Egyesülete március végén tette közzé annak a kutatásnak az eredményét, melyben a legismertebb drogériák környezettudatosságát vizsgálta. A Drogerie Markt nyílt levélben válaszolt az egyesületnek.

A H&M tudatos kollekciója

A svéd cég nem először készít környezettudatos kollekciót vásárlói számára. Ellentétben a tavalyi irányzattal, idén a visszafogott, világos színű darabok szerepelnek a H&M fenntartható gardróbjában.

A tudatos vásárló 12 pontja

Sokan nyitottunk már valamilyen módon a fenntarthatóság és a tudatosság felé, mégsem árt azonban néha újból feleleveníteni, melyek az alaplépések az új szemléletmód felé. A Tudatos Vásárlók Egyesülete által összeállított 12 pont hasznos segítséget nyújt a kezdetekhez.

Biológiailag lebomló műanyag csomagolás, ami próbál a természet saját csomagolásához hasonlítani

A biológiailag lebomló műanyag ételcsomagolók körében talán épp a legújabb trendet köszönthetjük, aminek az ötletével egy svéd Tomorrow Machine nevű dizájn stúdió állt elő. A csomagolás természetes és gyorsan lebomló, komposztálható anyagokból készül. Az “Itt nem kelhetsz át” termékcsalád olyan tárolók sorozata, amik szinte azonnal megszűnnek létezni, amint elfogyott a bennük tárolt termék.

Bringások az áruházban

A Tudatos Vásárlók Egyesülete ingyenesen látogatható kiállításához kapcsolódóan június 18-án kerékpáros programmal kiegészített projektzáró eseményt és sajtótájékoztatót tart.

Cégmérce: drogériák

Valami bűzlik. Vásárlásunk során nem csak egy-egy termék mellett tesszük le voksunkat, hanem annak gyártóját és forgalmazóját is támogatjuk.

Csokinyúl teszt: sok a hazai termék, kevés a kakaótartalom

Csoki hopp! Fontos tudni, hogy mi rejlik a jellegzetes, ünnephez igazodó húsvéti csokinyúl csomagolása mögött, amiből a legtöbbet a gyermekek fogyasztják. A Tudatos Vásárlók Egyesülete szétnézett a hazai piacon, és 18 terméket tesztelt. A termékek minősége rendkívül széles skálán mozog.

Dezodorteszt – bőrbarát izzadásgátlás

Ha nem a legjobb dezodort választjuk, egyik legérzékenyebb bőrfelületünk akár naponta többször is találkozhat káros anyagokkal. Szerencsére egyre több dezodor mentes a legveszélyesebb összetevőktől. A Tudatos Vásárló magazin tizenhat illatszert vizsgált meg az összetevők alapján.

Egy szupermarket, ami plasztikmentes opciót kínál minden sajátmárkás termékeiből

Sajnos azt, hogy vajon még időben elkezdtünk-e eleget tenni a klímaváltozás ellen senki nem tudja megmondani. Majd csak idővel fog kiderülni, hogy a szén fokozatos eliminálása, az elektromos autók elterjedése, valamint a műanyag hulladék folyamatos csökkentése elegendő-e a felmelegedés visszafordításához. Az viszont garantált, hogy ezek a lépések nem okoznak további károkat, így a helyzet talán enyhülhet. Éppen ezért van szükség az Iceland nevű szupermarketekre, amik mostantól minden sajátmárkás termékeikre kínálnak csomagolásmentes lehetőséget.