divat

Környezetbarát anyagok: csökkenthetjük a divat bolygónkra kifejtett negatív hatását

Tudtad, hogy a becslések szerint évente 80 milliárd ruhadarabot készítenek világszerte?

Fenntartható divatbemutató New York utcáin

Miközben New York a Divathétre készül, az online ruházati kiskereskedő, Modavanti.com három, utcán felállított fenntartható divatbemutatójával hívta fel magára a figyelmet.

Botrány a divathéten: ruha tehénmellbimbóból

Hol a határ a megengedhető és a botrányos között, meddig lehet elmenni akár egy nemes ügy közvetítéséért, ha az pont negatív megítélést vált ki.

Teknősdivat

A kutyaruházat látványát már megszoktuk, sokan teljes kollekciót vásárolnak szeretett háziállataik számára. De vajon mi lesz majd a vélemény a teknősök számára készített horgolt darabokról?

Jótékony ruhavásár a tengerparton

A svéd H&M-nél már elkezdődött a nyár, kétnapos vásárt rendeztek egy ideiglenes konténerben közvetlenül a tengerparton. Elsődleges céljuk azonban nem forgalmuk növelése, hanem jótékony célban való segítés volt.

Provokatív plakátok a tömegfogyasztás ellen

„Válassz jól, vásárolj kevesebbet” Ez a Vivienne Westwood idézet egyike azoknak a frappáns mondatoknak, melyekkel a Byronesque, egy vintage ruhákkal kereskedő internetes portál a divatvilágban igyekszik feltűnést kelteni. Szokatlan kampányuk során több híresség idézeteit használják fel arra, hogy a divatvilágban uralkodó negatív tendenciákra felhívják a figyelmet.

Újraértelmezett klasszikus: környezetbarát tornacipő

Mindenki számára ismerős formát tartott meg az Ethletic, amikor megalkotta a maga Converse-átiratát. A cég minden porcikájában zöld alapanyagokat használ az old school tornacipő készítéséhez.

Veszélyesek a divatos ruhák

A Greenpeace szerint a vezető divatcégek ruháiban lévő veszélyes anyagok a környezetbe kijutva hormonzavarokat vagy akár daganatos megbetegedéseket kiváltó anyagokká bomlanak. A környezetvédő szervezet 141 ruhadarabot vásárolt a világ 27 országában, köztük négyet Magyarországon.

Elektromos Smart Jeremy Scott-tól: egy felvillanyozó love story

A Smart nem először nyúlt a személyre szabás eszközéhez, amikor felkérte a híres divattervezőt, hogy egy kicsit alakítsa át a cég elektromos modelljét. A Smart ED „szárnyas verziója” a Los Angeles-i autószalonon mutatkozott be a nagyközönség számára.

Budapestre érkezett a csináld magad divat

A PUMA Creative Factory újabb állomásaként textil táskákat és fair trade pólókat lehetett egyedi módon, saját ízlés szerint elkészíteni. Egy innovatív technológiának, a Luminak köszönhetően az anyagokra felvitt színeket és formákat az UV-lámpa fénye keltette életre.