Öko-drive

Látott már elektromos repülő töltőállomást?

A rendszer rendkívül hatékony, ráadásul statikus és mozgatható változatban is elérhető.

Heteken belül indul a 100%-os napelemes támogatás! Kérje a pályázatelőkészítés-csomagot 162.500 Ft-ért.

Kalkuláljon itt ingyenesen (x)

A légi közlekedés a leggyorsabb módszer a nagy távolságok megtételére, a tevékenység azonban súlyos lég- és zajszennyezéssel jár. Éppen ezért sok szakértő véli úgy, hogy az elektromos járműveknek nemcsak az utakon, hanem a levegőben is egyre nagyobb számban kellene megjelenniük. Az átállást ugyanakkor számos tényező, köztük az infrastruktúra hiányossága is nehezíti, ezt orvosolhatja egy újonnan engedélyezett rendszer. A Green Motion és a Pipistrel olyan töltőállomást fejlesztett ki, amely elektromos légi járművek számára biztosíthat energiát – számol be a PV Europe. A koncepciót az Európai Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA) is jóváhagyta, ez a világ első OEM-független elektromos légi töltőállomása. A Pipistrel Velis Electro nevű elektromos repülője már tavaly júniusban engedélyt kapott az EASA-tól. A Skycharge jóváhagyása újabb fontos mérföldkő a zöldebb légi közlekedés megalapozásában. Az állomás egy, az Eaton által szabadalmaztatott töltési technológián alapszik. (Az Eaton a közelmúltban vásárolta fel a Green Motiont.) Az infrastruktúrát elektromos repülők és eVTOL (elektromos, függőlegesen fel- és leszálló) gépek fogják használni, a rendszer hatékonysága állítólag 96 százalékos.

A töltőállomást két típusban gyártják: az egyik változat állványra szerelt, és statikus; míg a másikhoz kerekek tartoznak, és mozgatható. A Skycharge mozgékonyabb verziója telepítési költség nélkül is használható repülők és autók energiaellátására, a rendszert CEE típusú csatlakozóval lehet feltölteni.
François Randin, a Green Motion vezérigazgatója szerint a Skycharge a Pipistrel és a Green Motion közti együttműködés eredménye, a két vállalatra a forradalmi ötletek és innovatív megoldások jellemzőek.

Mint hozzátette, világszínvonalú mérnökeikkel arra törekednek, hogy az elektromos repülők jövőjének meghatározásakor a legjobb repülési élményt nyújtsák, miközben csökkentik a költségeket, valamint a lég- és zajszennyezést. Az Eaton és a Pipistrel egyaránt az SAE International globálisan aktív szakmai szövetség energiatárolási és töltési bizottságának tagja. A cégek célja az, hogy fontos szerepet töltsenek be a nemzetközileg elismert, elektromosrepülő-töltési standard létrehozásában.

 

Kép: Green Motion