Öko-drive

Érkezik az első napelemes teherbicikli

Az Inga névre keresztelt napelemes teherkerékpárt egy norvég cég alkotta meg.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Elkezdi leszállítani Európa kiválasztott kerékboltjaiba az első, napelemüzemű kétkerekű teherbicikli prototípusait a norvég Infinite Mobility, egy könnyűszerkezetes elektromos járműveket fejlesztő startup – számol be a PV Magazine. A potenciális forgalmazók visszajelzést adnak majd az Infinite csapatának a sorozatgyártás előtt, amely a tervek szerint a jövő hónapban kezdődik a tunéziai összeszerelő üzemben.

Az első modell, amelyet piacra dobnak, egy elektromos, Inga névre keresztelt kerékpár. Végsebessége 25 km/óra, napeleme 160 W-os, és integrált 36 V-os lítium-ion akkumulátorral van felszerelve. Maximális terhelhetősége 250 kg. „Az IBC-cellákat azért választottuk, mert esztétikusak, ugyanakkor elég erősek az alkalmazáshoz. Valójában nagyon jó az összhang a napelemekből nyert energia és a kerékpár meghajtásához szükséges energia között” mondta Moez Jomâa, az Infinite Mobility alapítója és vezérigazgatója.

Az Inga modell a Promovec dán e-motorgyártó cég által gyártott, vázba integrált 100 Nm-es kerékagymotorral és az Enviolo holland kerékpártechnológiai cégtől beszerzett váltórendszerrel rendelkezik. A 16,5 Ah-s akkumulátor hatótávolsága 60 km egy feltöltéssel. Jomâa szerint egy napsugárzásban töltött nap után az akkumulátor nulláról teljesen feltölt, egy óra pedig legalább 8 km-re elegendő energiát biztosít. A napelemnek köszönhetően minimális szükség van a hálózati töltésre, ami elsősorban az ingázok számára lehet előnyös.

Jomâa szerint a korai tesztek biztatóak. Érdemes ugyanakkor hozzátenni, hogy a besugárzástól, az egyenlítőhöz való közelségtől és az évszaktól függően változhat a tényleges teljesítmény. Az Inga tulajdonosai egy appon keresztül nyomon követhetik majd saját teljesítményüket és az akkumulátor állapotát. Az alkalmazás tanácsokat is ad az optimalizálással kapcsolatban.

A következő lépés a szélesebb körű gyártás, valamint egy második termék, egy háromkerekű teherjármű bevezetése.