Környezetvédelem

Kétszer nagyobb teljesítményű napelemparkot építenek a sivatagban, mint Paksi erőmű

Amikor elkészül, a Dubaj sivatagjában található gigantikus létesítmény összteljesítménye a Paki Atomerőműjéhez képest két és félszer nagyobb lesz.

Napelemes rendszer most, akár 50% állami támogatással! Kalkuláljon itt ingyenesen (x)

A Dubaji Villamosenergia- és Vízügyi Hatóság bejelentette, hogy további 100 megawatt napelemes kapacitással bővítették a tervezett 5 gigawattos Mohammed bin Rásid al-Maktúm Napelemparkot – számol be a PV Magazine. Összehasonlításképp: a Paksi Atomerőmű összteljesítménye ma megközelítőleg 2 gigawatt, a létesítmény biztosítja Magyarország áramellátásának mintegy 50 százalékát. A Mohammed bin Rásid al-Maktúm dubaji emírről, az Egyesült Arab Emírségek alelnökéről, miniszterelnökéről és védelmi miniszteréről elnevezett létesítmény állami tulajdonban van, és az ország középső részén, a sivatagban található. A park közel 80 négyzetkilométeren terül el, ez a világ egyik legnagyobb megújulóenergia-projektje. A létesítmény építését 2012-ben jelentették be, a telep egyik különlegessége, hogy egyes helyein tükrök segítségével koncentrálják a napsugárzást. Az 5 gigawattos teljesítmény elérését 2030-ra tűzték ki, a célt több lépésben, fokozatosan valósítják meg.

Az új kapacitást a projekt ötödik, 900 megawattos fázisának részeként építették ki idén májusra. A telep jelenleg 1627 megawatt napelemes kapacitású, a negyedik és ötödik szakaszban további 1233 megawattot telepítenek. A negyedik fázisból még több munkafolyamat is befejezésre vár, a Dubaji Villamosenergia- és Vízügyi Hatóság például eredetileg 2021-re tervezte azon naptorony üzembe helyezését, amellyel a napsugárzást fókuszálhatják a parkban.

Az ötödik, 561 millió dolláros szakasz fejlesztéséért a szaúd-arábiai ACWA Power és a Gulf Investment vállalatok felelősek. A partnerek rekordalacsony napelemes tarifát fogadtak el, korábban, a 2017-ben lezárult fázisban is példátlanul kis költségen dolgoztak a cégek. Tavaly a Dubaji Villamosenergia- és Vízügyi Hatóság még úgy számolt, hogy a fázis 2022-ben zárulhat le, idén májusra viszont már jelentős költségnövekedésről számoltak be, ami valószínűleg késéssel is párosul majd.

 

 

Kép: Airbus, Maxar Technologies