Öko-drive

A belsőégésű motorok megtartásával próbálnak környezetbarátok maradni a japán autómárkák

Öt japán autó- és motorgyártó márka próbálkozik a belsőégésű motorok megtartása mellett környezetbarát megoldásokat fejleszteni – kérdés, mire lesz ez elég egy nettó nulla kibocsátású jövőben.

November 10-én, az ENSZ klímakonferenciáján megegyezés született a fosszilis üzemanyagot használó autók kivezetéséről – az olyan nagy gyártók azonban, mint például a Toyota, nem írták alá az egyezményt. Most ki is derülhet, miért: a japán vállalat négy másikat összefogva azon dolgozik a közeljövőben, hogy a belsőégésű motorokat is környezetbarát módon tudja működtetni, és ne kelljen az akkumulátorral rendelkező elektromos megoldásra átállnia. A Toyota, a Subaru, a Mazda, a Kawasaki és a Yamaha Motor megfogadta, hogy autó- és motorversenyekben kizárólag karbonsemleges üzemanyagokkal vesz részt, feltérképezi a hidrogénüzemanyag felhasználási lehetőségeit, és hogy hidrogénmotorokkal folytassa a versenyzésst. A gyártók, mint jól látszik, külön figyelmet folytattak a versenyautókra és -motorokra, a bejelentés is a Tanaka International Circuit versenypályán történt.

A Mazda és a Toyota következő generációs biodízellel hajtott 1,5 literes Skyactiv-D dízelmotorokkal fog versenyezni. A Subaru és a Toyota együtt fog működni a jövő évi Super Taikyu Series versenyszezonban Japánban, és biomasszából származó szintetikus üzemanyagot használ majd az autóiban. A Yamaha és a Toyota most hidrogén hajtotta kocsival száll be a versenybe.

A Kawasaki és a Yamaha a jövőben együtt fog működni abban, hogy a motorok számára is hatékony hidrogénmeghajtást fejlesszen. A Toyota nem ért egyet azzal az elképzeléssel, hogy csak az elektromos, akkumulátoros járműveké a zöld jövő, inkább az olyan jövőbeli technológiai áttörésekre hagyatkozik, mint a hatékony és biztonságos hidrogénmotorok. A kérdés valójában az, hogy érdemes-e a már létező technológiára voksolni, vagy bízni kell a jövőbeli áttöréseken – ez a két legfőbb út a karbonsemlegesség eléréséhez. A japán egyesülés abban is bízik, hogy az ilyen alternatívák lehetőséget adhatnak az emberek számára, hogy maguk válasszák ki, hogyan szeretnék zöldebbé tenni a közlekedésüket.

 

Kép: Toyota.com