Öko-drive

Hitelt nyújt az EBRD az elektromos autók akkumulátoraihoz részegységet gyártó tatabányai üzem építéséhez

Hosszú lejáratú hitellel támogatja az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) az elektromos autók akkumulátoraihoz rézfóliát gyártó tatabányai üzem építését.

Napelemes rendszer most, akár 50% állami támogatással! Kalkuláljon itt ingyenesen (x)

Az EBRD londoni központjában hétfőn bejelentett tranzakció alapján a bank 28 millió dollár kölcsönt nyújt a Solus Advanced Materials – korábbi nevén Doosan – nevű piacvezető dél-koreai cég tatabányai beruházásához. A tatabányai gyárban ultravékony rézfóliát állítanak majd elő európai akkumulátorgyártók számára. Az EBRD hétfői tájékoztatója hangsúlyozza, hogy a tatabányai üzem lesz az első olyan ipari létesítmény Európában, amelyben az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges rézfóliát gyártják. A bank kiemeli azt is, hogy az Európai Unió 2050-re tűzte ki a klímasemleges gazdaság megteremtésének célját, amelynek egyik kulcsfontosságú eleme az áttérés az elektromos járművek használatára, és e cél eléréséhez járul majd hozzá a magyarországi gyár. A tájékoztatás szerint a tatabányai üzem teljes egészében fémhulladék formájában szerzi be a rézfólia gyártásához felhasznált alapanyagot, így hozzájárul ahhoz is, hogy az elektromos autók akkumulátorainak gyártása zárt, körkörös ciklusban valósuljon meg.

Az EBRD hangsúlyozza: a tatabányai beruházás összhangban van a párizsi klímacsúcson kitűzött környezetvédelmi célokkal, és teljesíti a környezetileg fenntartható gazdasági tevékenységek osztályozására kidolgozott európai uniós taxonómia-előírásokat. Frederic Lucenet, az EBRD ipari programokért felelős vezetője a hiteltranzakció hétfői bejelentéséhez fűzött kommentárjában kiemelte: a bank eddig is erőteljesen finanszírozta az elektromos járművek, valamint az e járművekben használatos akkumulátorok és egyéb részegységek gyártását. Lucenet hozzátette: az EBRD teljes mértékben támogatja a tatabányai beruházást végző Solus Advanced Materials hozzájárulását ahhoz, hogy Magyarország az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártásának európai csomópontjává váljon. A közép- és kelet-európai gazdaságok, valamint az egykori szovjet térség átalakulásának támogatására 1991-ben életre hívott EBRD eddig 192 magyarországi fejlesztési és beruházási programhoz nyújtott finanszírozásokat csaknem 3,3 milliárd euró értékben.