Öko-drive

Radikálisan csökkenthető az elektromos autók üzemeltetési költsége

Érdemes élni a kor nyújtotta technológiai fejlesztésekkel, és habár elsőre jelentős beruházásnak tűnhetnek ezek, mégis hosszú távon biztos és gyorsan megtérülő befektetéseknek tekinthetők. Így van ez a napelemes rendszerekkel és az elektromos autókkal is. Amennyiben utánaszámolunk energiaköltségeinknek (villanyszámla, üzemanyagköltség), akkor rájöhetünk, hogy az egyszeri befektetés mennyivel gazdaságosabb volt háztartásunk számára. A következőkben ezek bizonyításával foglalkozunk. […]

Érdemes élni a kor nyújtotta technológiai fejlesztésekkel, és habár elsőre jelentős beruházásnak tűnhetnek ezek, mégis hosszú távon biztos és gyorsan megtérülő befektetéseknek tekinthetők. Így van ez a napelemes rendszerekkel és az elektromos autókkal is. Amennyiben utánaszámolunk energiaköltségeinknek (villanyszámla, üzemanyagköltség), akkor rájöhetünk, hogy az egyszeri befektetés mennyivel gazdaságosabb volt háztartásunk számára. A következőkben ezek bizonyításával foglalkozunk.

NAPELEMES RENDSZER + ELEKTROMOS AUTÓ AZ IDEÁLIS KOMBINÁCIÓ

Amennyiben adottak a lehetőségeink, akkor érdemes megfontolni, hogy ingatlanunkat napelemes rendszerrel bővítjük és napi használatban lévő gépjárművünket elektromos hajtásúra cseréljük. az egyszeri nagyobb befektetés ellenére ezzel hosszú távon rengeteg pénzt takaríthatunk meg. Elektromos autóval közlekedni sokkal olcsóbb, mint egy hagyományos benzines vagy dízel gépkocsival, hisz az üzemanyagárak az utóbbi években drasztikusan megemelkedtek. Ezzel szemben a elektromos járművek „hajtóanyagát” jelentő háztartási áram ára viszonylag stabil maradt. Az e-autózás mellett szól még az is, hogy a kilométerre vetített költséggel már a leghatékonyabb dízelmotorok sem veszik fel a versenyt. Ráadásul a robbanómotoroknál sokkal nagyobb a meghibásodás kockázata, ami gyakoribb karbantartással (gondoljunk csak az olajcserére, kopó alkatrészekre, szűrőkre, stb.), és így költséggel jár.

A potenciális vásárlók körében az egyetlen akadályt az elektromos autók esetében az energiaár jelenti. Ezt erősíti meg az a Németországban végzett felmérés is, ahol 2000 embert kérdeztek meg arról, hogy miben lát kockázatot az e-mobilitás terén. A válaszadók 73%-a problémaként tekint az elektromos áram árának bizonytalan alakulására.

Egy átlagos elektromos autó nagyjából 15- 30 kWh közötti árammennyiséget használ fel 100 km megtételéhez. Amennyiben az egy évben évente megtett kilométerek számát átlagosan 14 000 km-nek vesszük, akkor az adott jármű fogyasztása körülbelül 2 100-4 200 kWh. Németországban az elektromos áram átlagos ára kilowattonként 31,4 cent, ami így éves szinten 600 és 1300 € közötti összeget tesz ki. Ugyanakkor erre is megvan a megoldás!

A napenergia jóval olcsóbb, mint a háztartási elektromos áram, tulajdonképpen ingyen áll rendelkezésünkre, ha már napelemes rendszert telepítettünk. Egy megfelelően méretezett napelemrendszerrel ugyanis nem csak a háztartásunk számára tudunk elegendő energiát termelni, hanem elő tudjuk azt is állítani, ami a mobilitásunkhoz szükséges.  Vélhetően az elektromos áram ára a közeljövőben továbbra is emelkedni fog, ezért ez előmozdíthatja a kombinált, napelem + elektromos autó befektetéseket. Mindezért az elemzők is javasolják a napelemes rendszer és elektromos töltőállomás telepítéseket. Amennyiben az elektromos járművet kizárólag saját termelésű napenergiával töltik, akkor évente a közlekedési költségek közel 70%-kal is tudnak csökkenni az EuPD Research elemzései szerint.

100.000 Ft-ból napelemes rendszer Európai Uniós támogatással?Kérjen itt ajánlatot. 5 perc alatt személyre szabott ajánlatot kap (x)