Környezetvédelem

EM-államtitkár: egy szabad ország szabadon dönthet az energia áráról

Egy szabad ország szabadon dönthet arról, hogy miképpen biztosítja a létfenntartáshoz szükséges energiát állampolgárai számára - jelentette ki az Energiaügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára csütörtökön Győrben, az MVM megújult győri ügyfélszolgálati irodájának átadásán.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Czepek Gábor kiemelte, hogy a magyar állampolgárok mindegyike számára elérhető a kedvező áron értékesített, rezsicsökkentett villany és gáz, és “a kormány mindent megtesz, hogy ezt a vívmányt fenntartsa és megvédje”. Az államtitkár hozzátette, tízből kilenc ügyfél gáz esetében a rezsicsökkentett határ alatt marad, villany esetében pedig 10-ből nyolcnak sikerül a rezsicsökkentett határ alatt optimalizálni a fogyasztását. Czepek Gábor elmondta, az MVM az országban több mint 200 helyen biztosít lehetőséget lakossági ügyintézésre. Ebből 45 helyszín állandó ügyfélszolgálati hely, melyek közel fele rövid idő alatt megújul. A politikus szólt arról, hogy a kormány közpolitikáját három fő tartópillérre helyezi; kifejtette, hogy a közösségeket családi alapon szervezik, az élet kereteit adó tevékenység a munka, és a létfenntartáshoz szükséges energiát kedvező áron és megfizethető feltételekkel biztosítják. “Ezt bárkivel szemben megvédjük és fenntartjuk, bármilyen hosszú vitákat is kell hozzá lefolytatnunk” – tette hozzá.

Az álamtitkár kiemelte, az energiapolitika fókuszt helyez arra is, hogy biztosítsa az önellátáshoz szükséges képességet, ezért 75 milliárd forintos program indult, amely napelemek és tárolórendszerek létesítéséhez nyújt támogatást és valamennyi háztartás számára elérhető. Czepek Gábor hozzátette, 2030-ig megteremtik Magyarország szuverenitását villamos energia terén. Ezt a célt szolgálja Paks 1 üzemidejének hosszabbítása, Paks 2 megépítése, a napelemek üzembe helyezése és a villamosenergia-hálózat felújítása. Deme Krisztián, az MVM Csoport ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettese elmondta, a társaság 2023-ban és 2024-ben összesen négy milliárd forintot fordít ügyfélszolgálatainak felújítására, a közelmúltban Kaposváron és Óbudán zajlott hasonló felújítás.