Megújuló energiaforrások

Esztétikai felára van a napelemes tetőcserépnek a hagyományoshoz képest

A Terrán cégcsoport forgalma a koronavírus-járvány ellenére 9 százalékkal rekordösszegre, 18 milliárd forintra nőtt tavaly, ezen belül a belföldi értékesítés árbevétele 8 százalékkal 11 milliárd forintra emelkedett - ismertette Gódi Attila, a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. ügyvezető igazgatója kedden online sajtótájékoztatón.

Elmondta: a családi vállalkozásban működő magyar vállalat nyeresége az előző évi 1,5 milliárd forint körül alakul. Az idén kétszámjegyű forgalomnövekedéssel számolnak, az árbevétel várhatóan eléri a 20 milliárd forintot – jelezte. Gódi Attila kifejtette, hogy a cég alkalmazkodott a koronavírus miatt kialakult helyzethez: a pozitív gazdasági mutatók mellett stabil volt az ellátásbiztonság, a fejlesztések nem álltak le, folytatódott az új napelemes tetőcserépre specializálódott gyár építése. Az idei kilátások is jók, három belföldi és két külföldi üzemük teljes kapacitással működik, megfelelő raktárkészlettel rendelkeznek.

Az ügyvezető igazgató beszámolt arról, hogy a Terrán napelemes tetőcserép diviziója elindult, a termék bevezetése óta több mint száz otthon és középület energiaellátását biztosítja Generon rendszerük, több mint 34 ezer beépített modullal. A Generon gyártásához külön egységet hoznak létre Pécsett, a technológia és gyártósor egyedülálló lesz. Az épület 2021 év elején elkészült, a technológia telepítése folyamatban van, így a tervek szerint májusban elindul a próbagyártás. Policsek Ferenc kereskedelmi igazgató ismertette, hogy forgalmukra kedvezően hat az építőiparnak, illetve a családoknak nyújtott állami támogatás, emellett a Terrán további kedvezményekkel támogatja a vásárlókat.

Kérdésre Policsek Ferenc elmondta, a Generon versenyképes termék, de esztétikai felára van a nagy panel rendszerekhez képest. A termék fejlesztésénél koncentrálnak az esztétikára, a műszaki paraméterekre és a pénzügyi, gazdasági szempontokra – tette hozzá. A Terrán további fejlesztési terveire vonatkozó kérdésre Gódi Attila elmondta, kétéves távlatban 2-2,5 milliárd forintot szánnak fejlesztésekre, egyebek közt cserépgyártási kapacitásuk bővítésére, a Generon-technológia fejlesztésére, a külföldi üzemek technológiájának modernizálására. A szerbiai piacon a rugalmas kiszolgálás érdekében saját telephelyet, raktárat alakítanak ki, valamint fejlesztik a cég informatikai rendszerét. A fejlesztéseket főleg saját forrásból fedezik, illetve élnek a pályázati lehetőségekkel, “banki hitel ritkán kerül szóba” – jegyezte meg az ügyvezető igazgató.

 

 

mti