hajó

Napelemes nagyágyú szállítja a Mitsubishi autóit

Az Emerald Ace-nek nemcsak a szállítmánya környezetbarát, hanem maga a teherhajó is igyekszik zöld fokozatra kapcsolni: az óriásbálna napelemek segítségével igyekszik kiváltani a dízelgenerátorok használatát. Az első lépés a CO2 semleges teherszállítás irányába?

Hasít az elektromos vízibicikli

Bizonyára mindenki, aki nyaralt már a hazai vízpartokon, kipróbálta az efféle vakáció egyik védjegyévé vált vízibringát is. Egy ideig kellemes lehet az izmok kényelmes dolgoztatása mellett gyönyörködni a táj szépségében, de ha az ember elfárad, gyakran jól jöhet egy kis segítség.

A napelemes vízi kaland – már Dohában a Planet Solar

A Planet Solar, a napelemes katamarán 2010 szeptemberében indult el, hogy körbehajózza a Földet, pusztán a Nap energiájának felhasználásával. A Planet Solar már 464 napja van a úton.

Pandával a kenuban

Rakonczay Gábor, az Atlanti óceánt átevező magyar páros férfitagja ezúttal egyedül kel útra, hogy megvívjon a természet erőivel és a világon elsőként kenuval szelje át az óceánt a Kanári-szigetek és Antigua szigete között. Az 5200 kilométeres, 80 napos evezéshez saját erején kívül a nap energiáját használja fel. A környezettudatosság nagyköveteként Gábor nemcsak mindennapjaiban figyel a Földünkre, de azt is megtapasztalta már, hogy a természet tisztelete a vízen a túlélés feltétele is egyben.

Egy mobil hullámerőmű lehetőségei és buktatói

Az óceán hullámai rengeteg tiszta energiát hordoznak, és ez az energia viszonylag állandó, tehát ez is egy a számos szén-dioxid-mentes energiaforrás közül. Természetesen már számos eszközt kifejlesztettek, amelyek segítségével a hullámenergiát hasznosítani lehet, de mindegyik eszköznek ugyanaz a gyenge pontja – mint általában minden nyíltvízi erőműnek: a távvezeték.

Ahová a hajók pusztulni mennek

Bár kis hazánkban közvetlenül nem tapasztalható, mégis tudjuk, hogy a nagy szállítóhajók alkotják a fogyasztói társadalom gerincét. Több száz méter hosszúak, több száz tonnákat szállítanak keresztül-kasul a Föld vizein. Egy ilyen félelmetesen nagy behemót megépítése lenyűgöző mérnöki teljesítmény, de ennél talán érdekesebb az, hogy mi történik a tankerekkel, miután lejárt az idejük.

Veszélyben az osztrák Duna szakasz egyetlen nemzeti parkja

A Bécs alatti osztrák Duna szakaszon súlyos hajóbaleset történt november 14-én éjszaka. A hajó a Donau-Auen Nemzeti Park területén futott zátonyra, ami a harmadik hajóbaleset volt az idén. A megfeneklett hajók könnyen okozhatnak olajszivárgást, ami potenciális szennyező forrás a folyóvizekre és az élővilágra. A WWF elfogadhatatlannak tartja, hogy egyelőre semmibe veszik a hajók navigációs és irányító rendszerének felszerelésére szóló legújabb osztrák követelményeket.

A Greenpeace útjára indította az új Szivárványharcost

Október 14.-én indította útjára a Greenpeace a Rainbow Warrior „Szivárványharcos” nevű zászlóshajója harmadik generációját Németországban. A vitorlás fedélzetén a legkorszerűbb kommunikációs eszközök, két nagy teljesítményű motorcsónak, valamint helikopter leszállóhely található. Az egyedülálló árbocrendszerre feszített 1260 négyzetméternyi vitorla hatékonyságának köszönhetően a hajón alig lesz szükség a motor használatára.

Attól tartanak Miamiban, hogy a növekvő hajóforgalom elpusztítja a korallzátonyokat

Miközben Miamiban arra készülnek, hogy kimélyítik a tengert a part közelében, hogy az óriási teherszállító hajók is elférjenek, a környezetvédők minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy megvédjék az amúgy is veszélyeztetett korallokat és a tengerifű mezőket.

Az utolsó ellis-szigeti kompból lakóház lett

Victoria és Richard McKenzie-Child otthona nem egy szokványos lakóhajó. Ez a komp ugyanis az utolsó ellis-szigeti komp, és elég menő háznak is.