Érdekességek

Az Amazon Go nem foglalkozik a lopásokkal

Az Amazonnak minden bizonnyal nagyon magas az általuk kifejlesztett új 'Csak Sétálj Ki' pénztárrendszerbe vetett bizalma.

Ahogy azt már egy korábbi cikkünkben írtuk az Amazon január 22-én kassza és sorbanállás mentes boltot nyitott, ahol a vevőket kamerákkal figyelik a vásárlás teljes ideje alatt és távozáskor autómatikusan levonódik a számlájukról a végösszeg.

Az elmúlt egy hét alatt kiderült, hogy a tesztelések ellenére nem tökéletes a rendszer és egyelőre nem sikerült teljes mértékben megvalósítan az ötlet megalkotóinak célját. Akkora ugyanis a bolt iránti kezdeti kivácsiság, hogy hiába nincsenek pénztárok, ahol sorba kéne állni az új technológia után érdeklődőknek, mégis kénytelenek hosszú ideig várakozni, mivel a bolt előtt jellemzően kígyózó sorok vannak.

Egy vásárló így írt erről: „Épp Seattleben vagyok és sorban állok egy bolthoz, aminek az egész alapkoncepciója arra épül, hogy ne kelljen sorba állnom.” – Jan 22, 2018

Deirdre Bosa – a CNBCC riportere – pedig valószínűleg elkövette az első apróbb lopást az Amazon Go történetében, a lopás persze nem volt szándékos. A riporter bevallása szerint a rendszer csupán elfelejtette kiszámlázni neki az egyik általa kosárba tett joghurtot. A hiba annak ellenére következett be, hogy Bosa minden vásárlási instrukciót tökéletesen betartott.

twitter

Az esetet meg is osztotta Twitteren, amire maga az Amazon is reagált. Elmondásuk szerint, a rendszerük majdhogynem tökéletes, tehát ehhez hasonló apróbb hibák előre láthatóan csak olyan ritkán fognak megtörténni, hogy nincs értelme velük foglalkozni, az anyagi kár nem jelentős. Éppen ezért a vásárláshoz szükséges applikáció nem tartalmaz semmilyen felületet ahol a vásárló jelezni tudná ha hasonló eset történik.

Forrás: https://www.theverge.com/