Öko-drive

Retro Electro

A közelgő nyári szezon a legalkalmasabb a hideg sör kortyolásához. Jól tudja ezt a torontói székhelyű Steam Whistle sörfőzde is, amely ráadásul környezetbarát módon juttatják el a szállítmányt.

Legalábbis annyit, amennyi az 1958-as Chevrolet Apache platójára felfér. Egészen pontosan két hordó és tíz láda folyékony kenyér szállítására alkalmas a retro külsőbe bújtatott környezetbarát technika.

Sybil Taylor, a sörfőzde kommunikációs igazgatója az egyik legismertebb sörükhöz hasonlítja a kocsit: a közel száz éves pilseni sör receptjét a legmodernebb technológiák alkalmazásával alkották újra.

„A Retro Electro karosszériája és stílusa a klasszikus pickupokat idézi, de köszönhetően az elektromos hajtásnak modern lelkiismerettel rendelkezik” – avat be Taylor az autó filozófiájába.

„Ráadásul megmentette az autót attól, hogy a fémhulladékká váljon” – ezzel a tanulsággal egészíti ki a kommunikációs szakember az autó történetét.

A motortérbe egy Azure Dynamics elektromotort építettek be és a 24 darab lítium-vas-foszfát (LiFePO4) akkumulátorból hatot szintén itt helyeztek el. A maradék tizennyolc akkumulátornak a platóban találtak helyet.

A közel 2,3 tonnás önsúly ellenére 160 kilométert autózhat a munkatárs a hang nélkül suhanó Apache-al. Hálózatról nyolc óra alatt tölthető fel 100 százalékos állapotúra a gép.

A Chevrolet-et Vencouver körül fogják használni és mindössze 32 kilométeres kört kell majd teljesítenie naponta. A sörfőzde 9 éves élettartammal számol, így a jelenleg áron számolva 45 000 dolláros kiadáscsökkentést remélnek a benzinköltség megszűnésével.

Ez még nem minden. A Steam Whistle irodáját a nyugat-kanadai szélfarmok látják el árammal és az elektromos pickupot is kizárólag erről a zöld hálózatról fogják tölteni.

„Úgy gondoljuk, hogy a világon ez az első hot-rod, mely a szél energiáját hasznosítja” – teszi hozzá Taylor.

Az átalakításnak köszönhetően megehetősen csökkent a szállítható sör mennyisége, ezért elsősorban marketing eszközként funkcionál a régi Chevrolet. Azonban nem tehetjük félre azt a gondolatot sem, hogy a sörfőzde megtette az első lépést ahhoz, hogy széndioxid-kibocsátás nélkül jutassa el az árut a kereskedőkhöz.

YouTube előnézeti kép