Öko-drive

Elektromos Renault az év kishaszongépjárműve

A modellt a „2012 Kishaszongépjárműve” cím mellett Dániában és Írországban is díjazták. A zsűri zéró-emissziója, valamint praktikus és gazdaságos tulajdonságai miatt választotta a Kangoo Z.E.-t, amely 104 ponttal nyert a megszerezhető 168-ból, olyan ellenfeleket legyőzve, mint az Iveco Daily, a Fiat Ducato és a VW Caddy. A díjat Jean-Marie Hurtiger, a Renault Kihaszongépjármű divíziójának igazgatója vette át, a 14. Nemzetközi Trailer Show nyitóestjén, Belgiumban, számol be az autopro.hu.

A zsűri elnöke, Pieter Wieman elmondta: „A Kangoo Z.E.-vel a Renault elérhető közelségbe hozta az elektromos kishaszongépjárművet az átlag európai fogyasztó számára”, és hozzátette „így jelentősen hozzájárul környezetvédelmi fenntarthatósághoz, ami az egyik legfontosabb kérdése a közúti áruszállításnak napjainkban.”

Azonos raktérmérettel

A Renault, amely 1998 óta vezeti az európai kishaszongépjármű piacot (LCV), a Kangoo Z.E. modellel bővítette választékát, amely a Kangoo első elektromos verziója. Ez az első, teljesen elektromos meghajtású kishaszongépjármű, amelyet egy autógyártó az első csavartól az utolsóig házon belül épített.

Az akkumulátor a Kangoo Z.E. padlója alá került, így a Renault ugyanazt a raktér méretet nyújtja, amit az Otto-motoros változatok. A Kangoo Z.E. kétféle kabinhosszal és három verzióban érkezik, és mind az MCA Maubeuge üzemben készül, Franciaországban, ugyanazon az összeszerelő-soron, mint benzines testvérei; ezek: Kangoo Z.E., Kangoo Z.E. Maxi kétüléses és Kangoo Z.E. Maxi ötüléses. A különbséget a felhasználási területek eltérő igényei indokolják, így a raktér kapacitása 3-tól 4,6 köbméterig terjed, és személy-, valamint áruszállítás egyaránt lehetséges.

Az első, széles körben elérhető Z.E.

A Kangoo Z.E., a legelső Renault Z.E. változat, október 28-án érkezett meg a Renault kereskedésekbe. Európai alapára nettó 20,000€ (kormányzati támogatás nélkül) és nettó 15,000€ Franciaországban, köszönhetően az 5,000€-s kormányzati jóváírásnak. Az akkumulátor havi nettó 72€-ért bérelhető, 36 hónapon át és 10.000 km-ig.

Franciaországban az elektromos járművek rendkívül alacsony „gyárból-a-kerékig” kibocsátással rendelkeznek, beleértve az elektromos áram előállítása alatt keletkezett környezetszennyezést is. Az összérték mindössze 12 g/km CO2. Az Év Kishaszongépjárműve zsűrije számára különösen fontos volt az a tény, hogy a Kangoo Z.E. nagyszériában készül, így még inkább kiveszi a részét a CO2 kibocsátás csökkentéséből.

A nemzetközi Év Kishaszongépjárműve cím a megkoronázása a Kangoo Z.E.-t ért kitüntetéseknek. Kezdve az Év Kishaszongépjárműve címmel Dániában, amelyet autós szakújságírók ítéltek oda, folytatva a Közúti Áruszállítás Környezetvédelmi Díjával Írországban, amelyet a Közúti Áruszállítás Díj szakértő zsűrije adományozott, ez már a harmadik trófea, amit a Kangoo Z.E. rövid idő alatt elhódított Európában.

Különféle felépítmény-változatok

Mint az összes Renault haszongépjármű, a Kangoo Z.E. is átalakítható a Renault által jóváhagyott karosszária-építőkkel. Az átalakítások között lehet Kangoo Z.E. pick up, például hatósági technikai szerviznek (átalakítás: Durisotti), Kangoo Z.E. mentőautó kórházszárnyak közti betegszállításra (átalakítás: BSE), Kangoo Z.E. Iso Frigo zéró-emisszós városi kiszállításokhoz (átalakítás: ECP és Gruau-Isberg).

A minősített karosszéra-építői státuszt a Renault 2010-ben vezette be, lehetővé téve ezzel a megfelelő képesítéssel rendelkező karosszériaépítő műhelyek számára, hogy bármilyen átalakítást végezzenek az összes Renault modellen egy három éves periódusban. A rendszer rendkívül szerteágazó átalakításokat tesz lehetővé – és így a profik minden igényét kielégíti – valamint minőségi szempontból is elsőrangú megoldásokat garantál, hiszen a felépítmények a Renault jóváhagyásával készülnek.

A Kangoo Z.E. esetében a karosszéria-építő személyzetet is kiképzik és minősítik, ezzel biztosítva az esetleges javítások, átalakítások szakszerűségét és a Kangoo Z.E. biztonsági szintjének megőrzését.