Öko-drive

Láttad már, hogyan gyorsulja le a Tesla a Lamborghinit?

Ismét lecsapott a csendes gyilkos, meneküljön ki merre lát – riogathatnák egymást a szupersportautók az alábbi videó láttán.

Ilyen nemű tettről azonban szó sincs, és a megsemmisítés sem ide illő kifejezés, inkább csak ismét hozta a formáját az autóipar leggyorsabb szedánja. Természetesen a Tesla Model S-ről van szó, amely ezúttal egy Lamborghini Huracan személyében talált kihívóra az egyik gyorsulási versenyen. Mindkét autót a legek között sorolják fel, ha a gyorsulásról van szó, még akkor is, ha az egyik egy kihegyezett sportautó, a másik pedig egy alapjáraton békés családi szedán, írta a teslasok.hu.

A Model S viszont tud valamit, amit valójában egyetlen másik autó sem. A Performance változat egy pillanat alatt alakul át csendes hétköznapi autóból szintén csendes, de annál brutálisabb sportautóvá. A duplamotoros összkerékhajtás milliszekundumok alatt képes minden erejét mozgósítani, miközben az elektronika folyamatosan úgy alakítja a motorok közötti nyomatékelosztást, hogy az autó a lehető leghatékonyabban lőjön ki a startvonalról.

Ezzel szemben a Lamborghini Huracant sem kell alábecsülni. Az 5,2 literes V10-es szívó benzinmotor hangja már önmagában egy remekmű, a végletekig tökéletesített futómű és kasztni pedig a szupersportautók között is tekintélyt parancsol. Hogy ez elég-e ahhoz, hogy egy negyedmérföldes versenyben felülkerekedjen a Teslán? A Tesla Model S az első fordulóban 10,75 másodperc alatt érte el a negyedmérföldes jelölést, míg a Lamborghini mögötte, 10,9-es idővel ért be. Utóbbi a második versenyben javított – végül 10,8-as idővel zárt az olasz fenevad.

A Tesla elektromos motorjai a startnál halmoznak fel nagy előnyt, amit féltáv után ügyesen kezd ledolgozni a Lamborghini. A szívó benzinmotor, mikor már megfelelő tapadással vezeti az aszfaltra erejét, a kellő fordulatszámon maradva komolyabb gyorsulást produkál, mint a Tesla, ám utóbbi rajtja felülmúlhatatlan. A negyedmérföldes táv még mindig nem elég ahhoz, hogy ledolgozható legyen a Tesla rajtnál felhalmozott előnye, és ez bizonyára csak az elektromos autó javára fejlődik majd akkor, amikor a Tesla kereskedelmi forgalomba hozza a jóval erősebb Plaid változatot.