Technika

A McLaren technológiáját alkalmazzák a Heathrow reptéren

A boxkiállásoknál és az ellenfelekhez viszonyított távolság kiszámításához is használt számítógépes technológia segíthet időt spórolni a repülőtereken és még környezetbarát is.

A rajongók és a paddock szereplői egyelőre emésztik a gondolatot (és sokuknak megfekszi a gyomrát), hogy csak idő kérdése, és a Forma-1-et is eléri a zöldülés. Kisebb lökettérfogat, elektromos hajtás a boxban és egyszer talán teljesen elektromos versenyautók.

Amíg tart ez a folyamat, addig a McLaren a már rendelkezésre álló technológiát terjeszti ki más területekre: a Heathrow repülőtéren már tesztelik azt a számítógépes rendszert, melynek segítségével pontosabban tudják kiszámítani az érkezési időket, így kevesebb időt kell a gépeknek a levegőben tölteni és feleslegesen égetni a kerozint.

Az angol repülőtér felett átlagosan 20 percet várnak a leszállási engedélyre a gépek, így naponta 600 tonna széndioxiddal terhelik a levegőt – derül ki a National Air Traffic Services (NATS) jelentéséből. Persze nem csak környezetvédelmi előnyökkel szolgál a rendszer: a McLaren Advanced Technologies (McLaren Alkalmazott Technológiák) által rendelkezésre bocsátott programmal sokkal pontosabban tudják koordinálni a repülőtér történéseit, így a jövőben fontos perceket lehet majd spórolni, illetve kellemetlen várakozásoktól szabadítják meg az utasokat.

A hasonlóságot a Forma-1-es pályák eseményei és a repülőterek történései között már három évvel korábban felfedezték azon a workshopon, melyet a McLaren Technology Centerben tartottak. Peter Tomlinson, a Heathrow légi irányításáért felelős menedzsere optimista azt illetően, hogy a technológiát további repülőtereken alkalmazzák majd az elkövetkező években: „Hatalmas dolog lenne átlagosan egy percet spórolni az olyan nagy repülőtereken, ahol naponta 1300 – 1400 gép landol és kezdi meg ismét az útját.”

Forrás: http://f1-live.hu