Öko-drive

7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról

2017.08.01. - 12:50  |  Nincs hozzászólás

Július végén a megrendelők kézhez kapták az első, elkészült Tesla Model 3-at. Elon Musk annyira büszke volt a frissen legördült modellre, hogy egy átadó rendezvény keretein belül történt meg az átvétel. Musk persze sok minden újdonságot is elárult az autóról, amit a The Guardian szedett össze 7+1 pontba.

1. A Tesla Model 3-nak nincsen kulcsa

Elon Musk rögtön elmondta, hogy a Model 3-at okostelefonunkkal lehet kinyitni. Ehhez Bluetooth kapcsolatot kell létrehozni a telefon és az autó között. A legérdekesebb azonban, hogy az autó érzékelni fogja, ha a tulajdonos - pontosabban ha a telefon - közeledik, és automatikusan kinyílik, kész az indulásra. A kérdés azonnal felmerül mindenkiben, mi van ha lemerül a telefon? Erre az a megoldás született, hogy a tulajdonosok kapnak egy úgynevezett NFC (rövid hatótávú kommunikációs) kártyát, ami olyan, akár egy bankkártya, így a pénztárcánkban is bőven elfér. Ezzel úgy nyithatjuk ki az autót, hogy egy megadott helyen kell hozzáérinteni a kártyát, mintha csak PayPass-szal vásárolnánk.

2. Több akksis változat

A jelek szerint a Model 3 két verzióban lesz elérhető. A 35.000 dolláros (9 millió forintos) alapmodell egy "adag" akkumulátorral érkezik. Ez egy töltéssel kb. 350 kilométer megtételére képes, 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, és 217 km/h a végsebessége. Lehet töltetni a "supercharge" eszközökkel, így fél óra alatt elég energiával tudjuk feltölteni, hogy 210 kilométert meg tudjunk vele tenni.

A bővített verzió már 44.000 dollárba kerül (11,2 millió forint). Ez már képes lesz 500 kilométer megtételére is egyetlen töltéssel, 5,1 másodperc alatt éri el a 100-at, végsebessége pedig 225 km/h. A superchargerrel fél óra alatt annyi energiát vesz fel, hogy 273 kilométert képes megtenni. Ezt a több akkumulátoros változatot gyártják most, és az olcsóbb, alapmodellt fogják később elkezdeni gyártani.

3. Nincs műszerfal

tesla4

Se sebességmérő, se az akkumulátor töltöttségi szintje nincs konkrétan a sofőr előtt. Ehelyett minden szükséges információt egy középen található, 15 hüvelykes, érintős kijelzőn mutat a rendszer. Ez körülbelül akkora, mint egy szokványos laptop képernyője. A Model S azonban ennél egy leheletnyivel nagyobb, 17 hüvelykes kijelzőt fog kapni.

4. Luxus verzió

tesla5

Minden Model 3-hoz, kivétel nélkül fog járni navigáció, 4G és wifi csatlakozási lehetőség, hangvezérlés, tolatókamera, és két USB port. Azonban a Tesla 5.000 dollárért (1,2 millió forintért) elérhetővé tette a "Premium Upgrade Package"-et, amivel még egy kis extra luxust csempészhetünk az amúgy sem annyira fapados járműbe. A csomag tartalma: faberakás, fűthető ülések, elektronika segítségével állítható székek és kormány, festett tetőablak, fűthető visszapillantók, LED ködlámpák, mélynyomó és jobb hangfalak, valamint a hátsó ülésnél további két USB port.

5. Továbbfejlesztett autópilóta

tesla3

Rengeteg szenzorral érkezik a Model 3. Ennek az a szerepe, hogy hardveresen már be legyenek építve az autóba a szükséges elemek, ha valaki szeretné ezt a funkciót használni. A továbbfejlesztett autópilóta egy szoftver, amit további 5.000 dollárért (1,2 millió forintért) vásárolhatunk meg az autóhoz, viszont garantáltan kényelmesebbé teszi az utazást. Az autó automatikusan felveszi a forgalom sebességét, tartja a sávot, vagy éppen vált magától, és az önparkoló funkció is elérhetővé válik ezáltal, amiben benne van a Tesla "megidézése" is. Ez annyit tesz, hogy az autó magától kiparkol egy helyről és odajön hozzánk.

6. Teljes önvezetés

A Tesla jelenleg is dolgozik az önvezető rendszer tökéletesítésén, ami az autópilóta szenzorait fogja majd használni. A rendszer egyelőre még nem elérhető, sőt sem az Egyesült Államokban, sem az Egyesült Királyságban nem lehet használni, egészen addig, amíg egy törvényt el nem fogadnak. Az önvezető funkció - amikor elkészül - az autópilóta 5.000 dollárján felül, további 3.000 dollárba fog kerülni.

7. Sötét, mint egy hold nélküli éjszaka

tesla2

A Model 3 alapszíne a fekete lesz. Más színben is kaphatóak majd, például ezüst, kék, fehér, piros, vagy világos szürke színekben, de ezt további 1.000 dollár kifizetése mellett kaphatjuk majd csak meg.

tesla7

7+1. Ágynak sem utolsó

tesla1

A hátsó ülések szokványos 40/60 arányban ledönthetőek. A Bloomberg szerint már egy valóságos szubkultúra alakult ki, mert rengeteg Model S tulajdonos megy kirándulni a Teslájával, és alszik a hátsó ülésen. Azt írták, hogy ezt a szokást a Model 3 tulajdonosainak sem kell feladniuk, hiszen hátul egy 206 centiméter magas ember is el tud feküdni kényelmesen.

Forrás: https://www.theguardian.com/

Rovat további cikkei

Ismét a hollandok nyerték a World Solar Challange-et

A hollandok ismét megcsinálták. A Nuon, a World Solar Challenge...

2017.10.14. - 14:27 tovább »

Itt a Nissan 4 alapra épülő terve

Nagy szerencséje van az elektromos autó tulajdonosoknak, ugyanis a Nissan...

2017.10.07. - 13:31 tovább »

A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert

Egyre több autógyártó fordul az elektromos autók felé, egyeseknek már...

2017.10.04. - 21:30 tovább »

Friss cikkek

Varjak tisztíthatják meg az utcákat a csikkeketől

Akár 12 évig is eltarthat, mire egy cigarettacsikk teljesen lebomlik. Ez...

2017.10.20. - 18:05 tovább »

Nátrium alapú akkumulátort fejlesztettek a Stanford Egyetemen

A legjobb akkumulátor megtalálása kulcsfontosságú korunkban, hiszen egyre...

2017.10.18. - 18:00 tovább »

64 millió dollárt adományozott a Bloomberg egy anti-szén kampánynak

Donald Trump kampánya és eddig elnöksége során is sokszor tette szóvá,...

2017.10.18. - 15:26 tovább »