Öko-drive

Rövidhírek az autóiparból

2017.08.20. - 13:25  |  Nincs hozzászólás

Az autóipar ez elmúlt időszakban sem állt le, de határozottan érezhető a nyári lassulás a hírek terén, hiszen alig érkeztek új információk az elmúlt hetekben. Azonban néhány dolog mellett nem lehet szó nélkül elmenni, így két rövidebb hír fog most érkezni.

A Tesla elsöprő sikere

Először is arról kell beszélnünk, hogy mekkora változáson ment át a Tesla. Az elmúlt egy évben, gazdasági szempontból sikert sikerre halmozott. A Visual Capitalist készített egy rendkívül jó képsorozatot arról, hogy mi történt az autóiparral, de legfőképpen a Teslával 2016 óta.

tesla1

Az egyik legfontosabb kép ez, amin az látható, hogy mennyit ér egy márka a tőzsdén, vagyis egészen egyszerűen, konyhanyelven szólva, hogy mennyiért lehetne az egész céget cakkumpakk felvásárolni. Látható, hogy hárman előzik meg Elon Musk cégét, sorrendben a Toyota, a Volkswagen és a Daimler, vagyis a Mercedes. Viszont, ami sokkal érdekesebb, hogy az amerikai nagyágyúkat mind bőven maga mögött hagyta. Ezek kimutatását sem spórolta meg a Visual Capitalist.

tesla2

tesla3

Mind a GM, mind a Ford szinte mindenben túlteljesítette a Teslát 2016-ban, egyet, és talán az egyik legfontosabbat kivéve, a tőzsdei teljesítményt. A GM 52,6 százalékkal növelte tőzsdei értékét, a Ford 13,5-tel, a Tesla viszont lélegzetelállító 1.794,8 százalékkal, mindezt úgy, hogy az eladott autók száma nem éri el a GM által értékesített járművek 1 százalékát, és úgy, hogy -0,8 milliárd dolláros profitot "termeltek".

A Volkswagen nem pártolja a gyors váltást

Második fontos hír, hogy a Volkswagen - ami a második helyet foglalja el a tőzsdei érték listájában - a jelek szerint nem fogja sürgetni az elektromos autóra történő átállást. Európában pont a VW emissziós botránya miatt lett napi szintű téma az elektromos autó és azok állami támogatása, de Karlheinz Blessing, a személyzeti igazgató szerint ezek a törekvések nem reálisak. Blessing ugyanis úgy véli, a belső égésű motorokról való átállás több évtizedig is eltarthat, mert a hirtelen társadalmi változás hatalmas problémákat okozna.

tesla5

Blessing azt mondta, a technológia rendelkezésre áll, csupán annyi a gond, hogy az elektromos autók szerkezete sokkal egyszerűbb, így nagyjából fele annyi idő alatt lehet őket összerakni. A fogyasztónak és a gyártónak is remek hírek lehetnének, de ez párhuzamosan azt is jelentené, hogy emberek ezrei veszítenék el állásaikat, ha túl gyorsan váltanának a belső égésű motoros autók gyártásáról elektromosra. Blessing úgy tartja egy ilyen technológiai váltásnál figyelembe kell venni a társadalmi következményeket is.

Forrás: http://www.visualcapitalist.com/

Rovat további cikkei

November 16-án mutatja be a Tesla az új teherautóját

A Tesla következő projektje körül hatalmas volt az érdeklődés, és még...

2017.11.08. - 16:05 tovább »

Az elektromos autók piaca Európában töredezett

Világszerte - így ennél fogva Európában is - egyre népszerűbbek az...

2017.11.05. - 12:00 tovább »

400 új töltőállomás lesz Európában

Szerencsére Európa szerte is egyre népszerűbbek az elektromos autók, és...

2017.11.04. - 21:12 tovább »

Friss cikkek

Szigeteléssel a szállópor koncentráció is csökkenthető

Magyarországon 70%-ban a lakossági fűtés a felelős a téli szezon...

2017.11.20. - 13:16 tovább »

Megválik szénbányáitól a világ egyik legnagyobb bányász vállalata

Mi sem mond többet a globális energia kérdésről, mint az, hogy a világ...

2017.11.12. - 14:35 tovább »

Napelemes mobiltöltő, amit akár a telefonra is rakhatunk

Manapság a telefonálásnál sokkal többre használjuk az okostelefonjainkat....

2017.11.12. - 13:33 tovább »