tudatos vásárlók

Tartsunk egynapos vásárlási böjtöt!

Ne vásárolj semmit! nap november 25-én! A karácsonyi vásárlási dömping előtt világszerte több mint 60 országban hívják fel a figyelmet környezetvédő és civil szervezetek a társadalom túlfogyasztására és rossz fogyasztási szokásainkra. A nemzetközi akciónap immár 12 éves múlttal rendelkezik, a magyarok egy negyede is találkozott már a fogalommal. A Tudatos Vásárlók Egyesülete idén is arra buzdít, hogy november 25-én tartsunk fogyasztói böjtöt, kerüljük el a boltokat.

I love JÓ – Azt vedd, ami JÓ neked!

I love JÓ – Azt vedd, ami JÓ neked! szlogennel indította útjára 2011. augusztus 1-jén tudatos vásárlást ösztönző kampányát a Nap-Hold Egyesület, melyben a Tudatos Vásárlók Egyesülete szakmai partnerként vesz részt.. Október 31-ig tartó projektjük célja, hogy népszerűsítse a tudatos vásárlást, fokozza az egyéni felelősségvállalást és kihangsúlyozza annak jelentőségét.

Könnyed és sikeres életmódzöldítés az ÖkoKörökkel

Kétszázötven háztartás, harminchét ökokör, környezetkímélőbb életmód és jobb társadalmi közérzet: pozitívak az ÖkoKörök program eddigi tapasztalatai.

Bringások az áruházban

A Tudatos Vásárlók Egyesülete ingyenesen látogatható kiállításához kapcsolódóan június 18-án kerékpáros programmal kiegészített projektzáró eseményt és sajtótájékoztatót tart.

Méltányosság és környezetvédelem az elektronikai iparban?

Hallott már arról, hogy milyen rossz körülmények között dolgoznak az elektronikai ipar gyári munkásai, például Kínában? Tudja miért van ez így, és mit lehetne tenni ellene? Szeretne a témával részletesebben is megismerkedni?

Vizes frissítő séta Budapesten – a víztárolótól az ivókutakig

A Tudatos Vásárlók Egyesülete szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy fővárosunk számos pontján lehetőségünk van arra, hogy – akár a hajdani utazók – kiürült palackjainkat tiszta, jó minőségű vízzel töltsük újra, kímélve ezzel környezetünket, s végső soron pénztárcánkat is.

Megoldásra váró munkaügyi problémák az Apple kínai beszállítóinál

Az iPhone-ok és iPad-ok népszerűsége a kínai munkásoknak megalázó munkakörülményeket és túlzott túlórázást jelent – áll a hongkongi székhelyű munkaügyi szervezet, a SACOM ma megjelent beszámolójában.

Te mit teszel a lakóhelyedért? – pályázati felhívás

A Bál-Na Produkció Kft Zöld Bálna Programja, az ÖKO-Pack Nonprofit Kft. és a Magyarországi Ökoiskola Hálózat közös pályázatot hirdet általános és középiskolások számára a Biotár IV. Országos Öko Expo és Bio Fesztivál keretén belül.

Csokinyúl teszt: sok a hazai termék, kevés a kakaótartalom

Csoki hopp! Fontos tudni, hogy mi rejlik a jellegzetes, ünnephez igazodó húsvéti csokinyúl csomagolása mögött, amiből a legtöbbet a gyermekek fogyasztják. A Tudatos Vásárlók Egyesülete szétnézett a hazai piacon, és 18 terméket tesztelt. A termékek minősége rendkívül széles skálán mozog.

Hogyan ismerhető fel a natúr- és biokozmetikum?

Itt a tavasz, egyre többen látnak neki a téli napokon megfáradt bőrük frissítésének, szépítésének. A bio – és natúrkozmetikumok népszerűségét meglovagolva a szépségipar ontja magából a természetes ezer szinonimáját felsorakoztató feliratokat.