Formula-E

Volt F1-es versenyzők is érdeklődnek a Formula E iránt, ismerte el a Super Aguri

A Super Aguri Formula E Team csapatfőnöke elmondta, az elektromos világbajnokság színvonalas sorozat, és korábbi Forma-1-es versenyzők is érdeklődnek iránta. Mark Preston reméli, a bajnokság meglepetést okoz majd az iparágnak.

A rajongók és az érdeklődők tegnap tehettek fel kérdéseket a Super Aguri csapatfőnökének a Facebookon és a Twitteren keresztül, aki a gárda hivatalos oldalán válaszolt azokra. A szakember komoly tapasztalattal rendelkezik, és anno mindössze 100 nap alatt hívták életre Aguri Suzukival a Forma-1-es csapatot, mely a Honda támogatását élvezte. Preston dolgozott még az Arrows csapatnál és a McLarennél is.

Az egyik kérdés azt érintette, hogy van-e valamilyen fejlemény a versenyzőket illetően. „Felvették velünk a kapcsolatot olyan versenyzők, akik rendelkeznek F1-es háttérrel, ahogy újoncok és fiatal tehetségek is, akik ülést keresnek, de még nem említhetünk neveket”- felelte. „A Formula E-t kiemelt szériaként kezeli az FIA az F1, a WTCC, a WEC, és a WRC mellett, szóval értékes helynek számít a versenyzők számára ahhoz, hogy megmutassák a képességeiket. Úgy vélem, a közeljövőben pár elég ismert nevet jelenthetünk majd be”- jegyezte meg.

Sokan kétkedve várják a Spark-Renault SRT_01E debütálását, különösen annak hangja miatt. Érdekes felvetés, hogy milyen lesz a hangja az F1-hez képest?

„A Formula E autók hangja 80 decibel körül lesz, ami valamivel több egy normális közúti autóénál, ami 70 decibelt produkál”- foglalt álláspontot meglehetősen óvatosan. A versenyautó hangját már korábban bemutatták a szervezők.

A szakember megerősítette, kezdetben biztos nagyon kiegyenlített lesz a küzdelem, mivel mindenki ugyanazt az autót használhatja majd.

„Eleinte mindenki ugyanazt az autót fogja használni, mely kiegyenlített feltételeket teremt a versenyzők számára. Ahogy haladunk majd előre, ki akarjuk fejleszteni a saját erőátvitelünket és karosszériánkat a Formula E számára, mely egy top szintet jelent a versenyzésben az FIA-nél.”

Habár ez lesz az első elektromos világbajnokság, a szakember nem számít technikai gondokra, gyakori meghibásodásokra.

„Az elektromos motorok és váltók már jó ideje léteznek, így nem kellene túl sok problémának lennie ezen a területen”- felelte Preston. „El tudom képzelni azt, hogy az akkumulátorkezelés fogja a legnagyobb hasznot húzni a Formula E-ben zajló fejlesztésekből, mivel egyetlen másik iparág sem fog ennyire keményen fejleszteni ezen a téren.”

Az első évben minden futamon két kötelező kerékcsere lesz, és a versenyzők közben autót is váltanak az akkumulátorok élettartama miatt. Kérdés, mikor érkezik el az idő, hogy végig bírják majd a versenyeket?

„A motorsport mindig is az a hely volt, ahol a technológiát keményebben és gyorsabban nyomták, mint bármelyik másik iparágban – ezért is csatlakoztam az autóiparba a kezdetekben. Nem vagyok biztos abban, hogy mennyire gyorsan tudjuk megoldani ezt, de remélem, sok embert meglepünk majd az iparban, mivel ez a lényege az elektromos versenyzésnek.”