Környezetvédelem

A világ legzöldebb kampánya

2011.05.05. - 07:41  |  Nincs hozzászólás

A reklámipar tagadhatatlanul sok papírt fogyasztott az elmúlt évtizedek során világszerte. Az adó 1% gyűjtésére szervezetek sokasága kötött kompromisszumot, és a környezetvédelmi szempontokat háttérbe szorítva kénytelen volt szórólapok millióit kinyomtatni a „jó ügy” érdekében, vagy a reklám hatásának csökkenésével kellett számolnia.

A WWF idén szakított a kompromisszumokkal, és elkészítette a világ legzöldebb szórólap kampányát!

Nincs szükség a felesleges papírfogyasztásra. Sem a felesleges nyomtatásra, sem a szórólapozás folyamatának egyéb nagy - humán vagy egyéb erőforrást igénylő – lépéseire. Az Akció 360 reklámügynökség ötletével, és az Umbrella munkájával megszületett az egyetlen szórólapon alapuló kampány.

A kampány lényege, hogy egyetlen szórólapot nyomtatunk, amely az adó 1%-ának gyűjtésére irányul. Ezt a szórólapot elvisszük egy forgalmas belvárosi csomópontba, legyen az metró aluljáró vagy egy pláza mozgólépcsője. Egy önkéntesünk átadja a lépcső egyik végénél a szórólapot egy járókelőnek, aki a lépcsőn éppen el tudja olvasni a rövid szöveget. A lépcső másik végén másik önkéntesünk elkéri a szórólapot, és odaadja egy másik járókelőnek, aki az ellenkező irányba tart. És ezt folytathatjuk, amíg a két önkéntes és a szórólap bírja. A kampánynak azonban ez még csak az alapja, hisz két önkéntes és egy szórólap egy nap alatt csupán néhány száz érdeklődőt érhet el. Ezért az akcióról kisfilmet készítünk, amely a világháló segítségével futótűzként terjedhet el.

„Az egyetlen példányszámban nyomtatott szórólap ötlete valóban papírtakarékos. Márpedig erre szükség van, hiszen percenként 35 futballpályányi erdőt veszítünk el Földünkön, s ennek 20%-áért a papírgyártás a felelős” – hangsúlyozza Figeczky Gábor, a WWF Magyarország megbízott igazgatója.

A világ legzöldebb kampányának megvalósítása tehát egy kézenfekvő és nagyon is szükségszerű lépés volt. A WWF, a világ egyik legnagyobb természetvédelmi szervezetének hazai csapata így nyugodtan költi majd el az erdők és lakóinak védelmére gyűjtött 1%-os bevételt. Az ötletgazda kreatív csapat tagjai pedig büszkék lehetnek a Föld jövőjéért tett munkájukra.

Természetesen az offline eszközök teljes kiszorításáról szó sincs, de tudatos és takarékos felhasználásról igen.  Az adó 1%-ából származó bevételt a hazai erdők és az erdei élővilág, elsősorban a hiúz védelmére fordítja a WWF Magyarország. „Az erdők védelmében valóban célunk volt a kampány optimalizálása. Természetvédelmi alapítványként mindig figyelünk a tudatos papírhasználatra. Az adó 1% gyűjtésében azonban nincs könnyű dolgunk. Reméljük, hogy ezzel az ötlettel sikerül áttörnünk a reklámzajt, anélkül, hogy a környezetünket különösebben terhelnénk.” – bizakodik az igazgató.

A kisfilm megtekinthető itt:

YouTube előnézeti kép

Rovat további cikkei

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »

Egyre kékebbek lehetnek a világ vizei a klímaváltozással

Egyre kékebb lehet a "kék bolygó": a hőmérséklet emelkedésével a világ...

2019.02.11. - 12:00 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »