Környezetvédelem

Több mint 300 cég csatlakozott egy kibocsájtáscsökkentő kezdeményezéshez

Már több, mint 300 vállalat csatlakozott a Science Based Targets nevű kezdeményezéshez, aminek célja, hogy kibocsájtás csökkentési mérföldköveket állítson fel a csatlakozott cégek számára, hogy azok így érjék el a párizsi klímaegyezményben foglalt szinteket.

A párizsi klímaegyezmény célja, hogy a globális felmelegedés szintjét 2 Celsius fok alatt tartsák, legalább ebben az évszázadban. Az SBT azt tűzte ki célul, hogy a privát szektorban is biztosítsa az egységesített célokat. Idén eddig több, mint 90 cég csatlakozott a kezdeményezéshez.

Ezen a héten van nemzetközi Klíma Hét, az előkészületek alatt jelentette be több cég, hogy csatlakozik a kezdeményezéshez. Többek között az EILEEN FISHER, a Gap Inc., a GUESS, a Levi Strauss & Co., a NIKE, Inc., és a VF Corporation is a Klíma Hét közeledtével lépett be az SBT-be. A ruházati vállalatok többsége azonos beszállítókat használ, így ha olyan stratégiákat alkalmaznak közösen, ami csökkenti a szállítói lánc kibocsájtását, az egész iparban egy sokkal hatékonyabb, és környezet-barátabb szállításra lehetne számítani.

Az eddig csatlakozott vállalatok együttes értéke 6,5 billió dollár. Kibocsájtás tekintetében is igen nagy számokról beszélünk, egyedül ezek a cégek 750 millió tonna szén-dioxidot bocsájtanak ki évente, nagyjából ugyan annyit, mint 158 millió autó ugyan ennyi idő alatt.

Az SBT-hez csatlakozott cégek igen sokszínűek. Összesen 35 országból vannak vállalatok, és vannak köztük ruházati üzletek, bankok, gyógyszergyárak, szolgáltatók, szállodák, gyárak, energia előállítók, kiskereskedők és technológiai fejlesztők is.

Egyelőre az USA vezet a maga 50 vállalatával, amik összesen közel 2 billió dollárt érnek. Ez az ötven amerikai vállalat felelős évi 166 millió tonna CO2 kibocsájtásáért.