Környezetvédelem

A Lacoste lecseréli a krokodilos logóját, de ez nem minden

A Lacoste sokak által ismert és kedvelt márka. Már-már ikonikusnak is nevezhető a pólókon, cipőkön, vagy kabátokon tátott szájjal álló krokodil. Most egy időre azonban megválik a márka a jól ismert krokodiltól, de természetesen nem véletlenül.

A Lacoste márkát 1933-ban alapította René Lacoste, teniszező. Az elmúlt 85 évben a cég állandóan azon dolgozott, hogy valami egyedit, valami, a mainstreamtőlteljesen eltérőt alkosson. A krokodil logót azért választották, mert René Lacost beceneve is az volt, hogy “A Krokodil”, amit a pályán tanúsított viselkedéséről kapott.

Most azonban, 85 év után elérkezett az alkalom, hogy – időszakosan ugyan, de – lecseréljék azt a bizonyos krokodilt. “Több mint 80 éven át, a Lacoste a stílussal szerette volna meggyőzni az embereket. A márka örökségéhez hozzátartozik az is, hogy a cég maga miként foglal állást etikai, szociális és környezeti témákban.” – mondta a cég vezérigazgatója, Thierry Guibert.

De miért is cserélik le az oly jól ismert krokodilt? Először is, mint azt fentebb már említettük, ez nem egy végleges logó-csere, erről ugyanis szó sincs. Mindössze egy kampány erejéig a Lacoste olyan teniszpólókat fog piacra dobni, amin a megszokott stílusban más állatok szerepelnek. Ezzel pedig nem másra szeretnék felhívni a figyelmet, mint a veszélyeztetett állatokra.

lacoste1

Egy teljes sorozat olyan teniszpóló fog érkezni a Lacoste-tól, amin a krokodilos logó helyén veszélyeztetett állatfajok, mint szumátrai tigris, vagy tengeri teknős fognak szerepelni. Rendkívül nemes gesztus és remek figyelemfelkeltő kampány, ami természetesen a cégnek is jó publikus megítélést nyerhet, de a Lacoste tovább ment egy gondolattal, nem elégedett meg ennyivel. Ezért inkább a kampányt még ennél is figyelemfelkeltőbbé tették azzal, hogy a széria rendkívül különleges módon lesz limitált.

“Összesen annyi póló kerül legyártásra az adott állatokkal a logó helyén, amennyire becsülik azok globális, vadonélő populációját.” Ez azt jelenti, hogy szumátrai tigrissel ellátott pólóból mindössze 350 darab készül, tengeriteknősösből 40, és kaliforniai disznódelfinesből csupán 30. A cég ismételten kiemeli, hogy ezek tudományosan alátámasztott számok, és hogy ezek mögött a kis számok mögött nincsenek olyan további jelzők, mint ezer, vagy millió.

Minden egyes eladott póló után befolyó összeget a cég a Természetvédelmi Világszövetségnek ajánlja fel, hogy segítsék ezeknek a veszélyeztetett fajoknak a túlélését, és megőrzését.

Forrás: https://warmful.com/