Öko-drive

BMW i3 és i8 – Frankfurtban debütál az új almárka

Új almárkát alapított a BMW a fenntartható közlekedés jegyében, az i3 és az i8 koncepciója szeptemberben Frankfurtban élőben is látható lesz.

– Az új almárka indításával a BMW csoport  megerősíti pozícióját, mint a prémium kategória innovatív és környezetkímélő autógyártója. Formatervünket és építési módunkat egyaránt a fenntartható, prémium mobilitás jegyében alakítottuk ki  – nyilatkozta még az év elején Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja. Az új almárka első két modellje, az i3 és az i8 2013-tól lesz elérhető.

A BMW i márkához tartozó járművek fejlesztése 2007 óta folyik a „project i” részeként, a program a csoport válasza a változó fogyasztói igényekre. Köztük az olyan alternatív megoldások iránti keresletre, mint az elektromos vagy a hibrid hajtás.

A BMW i3 – korábban Megacity Vehicle néven ismert modell – a csoport első kifejezetten nagyvárosi környezetre fejlesztett, teljesen elektromos meghajtással közlekedő járműve lesz. A BMW i8 a BMW Vision EfficientDynamics koncepciómodell alapjaira épül. Hálózatról is tölthető hibrid rendszere egy sportkocsi menettulajdonságait ötvözi egy kisautó fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeivel. Mindkét modell LifeDrive építésű, a hajtáslánc alumínium alvázon helyezkedik el, míg az utastér nagy merevségű, de rendkívül könnyű szénszálas műanyagból (CFRP) épül.

A 3845 milliméter hosszú városi i3-as csupán 1250 kilogrammot nyom, tengelytávja is kompakt méretű, 2570 milliméter. Mindez tágas belső teret, de a csupán 200 literes csomagteret jelent. Az akkumulátorcsomag 150 kilométeres hatótávolsághoz segíti a 125 kW-os, 170 lóerős villanymotorral szerelt autót. Az fürge, 7,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, maximális sebessége pedig eléri majd a 150 km/h-t is. A sima 230 voltos, otthoni csatlakozóról 6 óráig tart egy feltöltés, de gyors rendszerről akár 1 óra alatt is elérhető a 80 százalékos töltöttség.

A nagyobb modell, az i8 hibrid egysége egy villanymotorból és egy újfejlesztésű, háromhengeres, 1,5 literes turbós  benzinmotorból áll. A kis blokkból 220 lóerőt hoztak ki, és az i8-ban még ott a 130 lóerős elektromos motor, így az összteljesítmény 350 lóerő. Az i8 ráadásul összkerékhajtású, a benzinmotor a hátsó, az elektromos pedig az első kerekeket hajtja. Az akkumulátorokkal valamivel kevesebb mint másfél tonnás autó 4,6 másodperc van százon, végsebessége elektronikusan korlátozott: 250 km/h-nál. A hálózatról is tölthető akkumulátorok 35 kilométerig tudják tisztán elektromos üzemben mozgatni az autót, majd indul a benzinmotor – az i8 átlagfogyasztását 3 literre ígérik 100 kilométeren.

A BMW i3-hoz hasonlóan a BMW i8-at is a csoport lipcsei gyárában állítják majd elő. A vállalat nagyjából 400 millió eurót fektetett az új gyártósorokba és megközelítőleg 800 új munkahely jön majd létre az üzemben 2013-ig. A fejlesztési és gyártási szinergiák érdekében mindkét modell esetében azonos elektromos motorokat, áramellátást és lítium-ion akkumulátorokat használ majd a BMW.

YouTube előnézeti kép

Forrás: http://www.autopro.hu