Öko-drive

Üzemanyagcellában is utazik a Daimler

Az igazgató egyúttal meggyőződését fejezte ki, hogy a jövőben az üzemanyagcellák működtetéséhez szükséges hidrogén éppen olyan kulcsfontosságú szerephez jut majd a közlekedésben, mint jelenleg az olaj.

A Daimler első nagyszériás üzemanyagcellás modelljeként a B-osztály kerül majd piacra 2014-ben, egy évvel korábban az eredeti tervnél. A B-osztályt később felsőkategóriás modellek követik majd. – Bízunk benne, hogy az üzemanyagcellás modelleket középtávon a hibrid autók árszintjére tudjuk vinni – jelentette ki Dieter Zetsche.

Az üzemanyagcellás járművek előnye az elektromos hajtásúkkal szemben a gyorsabb tankolhatóságban és jóval nagyobb hatótávolságában rejlik, valamint abban, hogy technológiát nemcsak kisméretű járművekben, hanem nehéz tehergépkocsikon is alkalmazni lehet. Az energiatermelési átállás keretében pedig a hidrogén energiahordozóként lesz alkalmazható a megújuló energiaforrások, például a szél- és napenergia kiaknázásával nyert energia tárolására.