Öko-drive

A SEAT bemutatta első elektromos autóját

A következő néhány hónap során a SEAT e két típus példányait a katalóniai és madridi kormányzati szervek flottáinak rendelkezésére bocsátja. Ez az együttműködés a SEAT számára értékes információkat nyújt majd a járművek használatáról, amelynek eredményeit középtávon az elektromos járművek sorozatgyártásának tervezéséhez használják fel. A cég első hálózatról is tölthető hibrid autójának debütálását 2015-re tervezi, amelyet egy évvel később követ egy teljesen elektromos autó, írja az autopro.hu.

A SEAT stratégiája az, hogy az alternatív technológiák széles körű alkalmazása mellett kötelezze el magát.Ezért a spanyol gyártó két különböző, de egymást jól kiegészítő típust mutat be egyszerre.

Az első elektromos járművek bejelentése egybeesik a SEAT történelmének legnagyobb termékoffenzívájával. A vállalat négy új típust dob piacra az elkövetkező tizenkét hónapban. Ezek közül az első a SEAT új városi autója, a Mii, lesz.

Elektromobilitás – csapatmunka

Az elektromobilitás jövője Spanyolországban nemcsak a járműveken, hanem azok részegységein, – mint például az akkumulátoron, illetve a töltőhálózaton – is múlik. Ezért a SEAT – Spanyolország legnagyobb ipari kutatási-fejlesztési beruházója – belép a CENIT VERDE projektbe. Ez a gyártókat, egyetemeket, kutatóközpontokat és a spanyol Tudományos és Innovációs Minisztériumot tömörítő, nyilvános magánkezdeményezés holisztikus fejlesztési megközelítéssel dolgozik az elektromos autózás spanyolországi megvalósításán.

Az Altea XL Electric Ecomotive

Az Altea XL Electric Ecomotive hatótávolsága 135 kilométer, és mint minden autója esetében, a SEAT itt is garantálja a vezetési élményt egy 115 lóerő (85 kilowatt) teljesítményű, 270 newtonméter forgatónyomatékú motorral, amely 135 kilométer/órára korlátozott végsebességet tesz lehetővé. Tágas utasterével és nagyvonalú csomagtartójával az Altea XL családi autónak és hivatásos személyszállításra is alkalmas.

Az akkumulátorok hátsó ülés és a csomagtartó alatti intelligens elhelyezésének köszönhetően nem csökkent az utastér mérete. Kifinomult, szabályozható fékezési nyomatékú regenerációs rendszer gondoskodik az optimális energiafelhasználásról, s amikor az Altea XL a napsütésben parkol, a tetőbe épített cellák segítségével friss levegőt keringtet az utastérben, így csökkentve a légkondicionáló későbbi energiaigényét.

Dr. Matthias Rabe, a kutatás-fejlesztés alelnöke kijelentette: „a SEAT bebiztosította elektromos jövőjét. A villanymotoros Altea XL-el megmutatjuk, mennyire fejlett már ma a technológiánk.” Hozzátette, hogy „egy körültekintő vizsgálat során döntöttünk az első flottához az elektromos Altea XL mellett. Így lehetőségünk nyílik széleskörű felhasználási körülmények között kísérletezni”.

Leon TwinDrive, egy mindenes autó

Az új SEAT Leon TwinDrive Ecomotive áttörést jelentő koncepció a hálózatról is tölthető hibridek terén. Kombinálja az emisszió mentes közlekedést egy hagyományos, belsőégésű motorral szerelt jármű hatótávolságával. Tisztán villanymotoros üzemmódban a TwinDrive hatótávolsága 52 kilométer, legnagyobb sebessége 120 kilométer/óra. Kombinált üzemmódban (villanymotor+belsőégésű erőforrás) a becsült fogyasztás 1,7 liter/100 kilométer, vagy 18,5 kilowattóra/100 kilométer. Ez rendkívül alacsony, mindössze 39 gramm/kilométer széndioxid-kibocsátásnak felel meg, miközben végsebessége 170 kilométer/óra.