Öko-drive

Villanyautóval a Föld körül: 300 töltéssel, akkucsere nélkül

2012.02.19. - 15:33  |  Nincs hozzászólás

A Citroën 80 évvel ezelőtt a Sárga Expedíciót, most pedig az Elektromos Odüsszeiát indította útjára. Francia fiatalok 8 hónap alatt, 17 országon keresztül, összesen 25 ezer kilométert tesznek meg egy C-Zeróval.

Pontosan 80 évvel ezelőtt, 1932. február 12-én ért célba a Citroën által 1931. április 4-én indított Sárga Expedíció, mely, Ázsián, Bejrúttól indulva a Himalája csúcsain keresztül jutott Pekingig vezetett, s a márka autóinak megbízhatóságát hivatott demonstrálni, írja az autónavigátor.hu.

Idén az Elektromos Odüsszeia névre hallgató túrát startoltatta a francia márka, egészen pontosan múlt szombaton, Strasbourgból indulhatott két francia srác, Antonin Guy és Xavier Degon, miután a Citroën regionális igazgatójától, Nicole Ithier-től átvették a technikai próbatételre küldött villanyautó kulcsait.

A 15 hónapnyi előkészítő munka után útra kelő fiatalok 8 hónap alatt 17 országon utaznak keresztül és összesen 25 ezer km-t tesznek meg a C-Zeróval. Ez idő alatt az autót több mint 300-szor kell majd tölteni, amiben szándékaik szerint elsősorban a helyi lakosok segítségére számítanak - a legtöbb helyen másra nem is igen hagyatkozhatnak. Amíg az utazók a C-Zero számára áramot, saját maguknak egyéb energiahordozókat vételeznek, addig küldetésük feladatát is teljesítik: a helyiekkel ismertetik az elektromos autózás lehetőségeit és előnyeit.

Az út elején Belgiumban és Hollandiában nem volt nehéz dolguk, számos helyi lakos ajánlotta fel segítségét a "feltöltődésben". Hozzánk nem térnek be az utazók, Németország és Csehország után északra kanyarodnak, s Ukrajnán, Oroszországon, Kazahsztánon keresztül Kínába mennek. Onnan Vietnam, Bangkok, Malajzia, Szingapúr, némi hajózással Japán, majd még hosszabbal az Egyesült Államok a cél. Utóbbi államain, bár nem a híres 66-os úton keresztülautózva újabb hajóút következik, majd Anglia és Hollandia érintésével érnek majd vissza az Európai Unió központjába.

Közben a 300 tervezett töltést - a tervek szerint gond nélkül bírja majd a lítium-ion telep, s a 25 000 kilométer alatt egyéb szervizelésre sem lesz szükség - hacsak balesetet nem szenvednek, mint korábban például az üzemanyagcellás Mercedes B-osztály Kazahsztánban.

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »