Öko-drive

VW XL1: Én, a robot

A Volkswagen lerántotta a leplet eletromos-dízel autójáról, mely az XL1 kódnevet kapta.

Talán még mindenki emlékszik az „Én, a robot” című filmre, ami Will Smith főszereplésével került mozikba. A movie nagy sikert aratott és az egyik legjobb jelenetet az Audi jövőbeni gépe biztosította, mely a TT alapjait kapta meg.

Haladunk a korral és ezt most a Volkswagen az XL1 autójával erősen konstatálta.

A VW ezúttal egy EU szabványnak megfelelő gépet tol ki a garázsából, mely 100 kilométeren 0.9 litert fogyaszt. A CO2 kibocsátás pedig 21 gramm/kilométer. A limitált modellt a következő hónapban megrendezésre Genfi Autószalonon mutatják be hivatalosan.

A hajtásról egy 47 lőerős kéthengeres 800 köbcentis TDI motor, valamint egy 27 lóerős elektromos erőforrás és az 5.5Wh lítium-ion akkumulátor csomag gondoskodik. A kétüléses modell ezekkel az adatokkal valószínűleg minden idők leggazdaságosabb és leginkább aerodinamikai hatékony autója, ami gyártásra került.

XL1 – alapadatok
Súly: 795 kilogramm
Hossz: 3.8 méter
Szélesség: 1.66 méter
Magasság: 1.15 méter

Érdekesség, hogy ezzel a szélességgel az XL1 csak csekély mértékben kisebb, mint a VW Polo supermini. A magasságban a Boxstert veri 129 milliméterrel. Az XL1 végsebessége 159 kilométer/óra. 100 kilométer/órára 12.7 másodperc alatt gyorsul fel. Az autó elöl egy alumínium dupla kereszt lengőkaros felfüggesztést használ, míg a féktárcsák kerámiából készültek.