A kínai elektromos autó gyártó a NIO bemutatta új modelljét az ET7-est.
Ezzel a rendkívül sokat ígérő villanyautó bemutatásával, a világ negyedik legértékesebb autógyártójaként, akár véget vethet a Tesla elektromos autógyártásban kivívott egyeduralmának. Az egyre nagyobb kínai piacon a cég elektromos terepjáróival már rangot szerzett, és tovább öregbítette sikereit azáltal, miként az elektromos járműgyártók közül elsőként kivitelezte, hogy villámtöltés helyett megoldható legyen a gépjárművek akkumulátorainak cserélhetősége. Jövőjük meghatározó célkitűzése a Kínán kívüli terjeszkedés.
Az ET7 innovatív rendszerének minden meghatározó paramétere túlszárnyalja a Tesla azonos értékeit. Nagyszabású akkumulátor csomaggal érkezett meg a piacra és jövetele az autonóm gépjárműforgalom eddig meg nem valósított lehetőségeit kínálja. Ami a vadonatúj modell ismérveit illeti, a NIO megelőző gépkocsijainak hajtásláncát a ET7 tovább viszi. Az autó teljesítőképessége 480 kW, 850 Nm pedig a nyomatéka. A teljesítményéből adódik, hogy nulláról százra való gyorsulása is kiemelkedő, 3,9 másodperc. Légellenállási mutatója ugyancsak figyelemre méltó: 0,23 Cd.
Háromféle „akkumulátorpakkal” rukkol elő az ET7-es. Ötszáz km lesz a legkisebb 70 kWh-ás változat NEDC hatótávja. Hétszáz km-es NEDC hatótáv elérésére fejlesztették ki a közepes változatot, 100 kWh-ás akkumulátorcsomaggal. A legnagyobb megvehető áramforráscsomag, a tervek szerint, 150 kwh-ás teljesítménnyel bír, s ehhez 1000 kilométer NEDC hatótávot irányoztak elő. Nem hagyható azonban figyelmen kívül, hogy általában nem tükrözik maximális mértékben a valóságot a NEDC hatótáv adatok. Ennek ellenére még így is kimagasló lehet a legnagyobb áramot felhalmozó és tároló berendezéssel megvalósítható hatótávolság, nevezetesen, egyetlen töltéssel akár több mint 800 kilométert megtehet az autó.
Hardverek sokasága jellemzi a NIO ET7-et, amely szükséges előfeltétele az autonóm közlekedés biztosításának. A gépkocsiban harminchárom szenzor található, beépítettek az autóba többek között tizenegy nagy felbontású kamerát, sőt működik benne LIDAR szkenner is. Négy Nvidia Orin chip dolgozza fel az adatokat.
A NIO ET7-es induló beszerzési ára, állami támogatás nélkül, mintegy 69 ezer dollár körüli összeget tesz ki. Arra is lesz lehetőség, hogy olcsóbban, akkumulátor csomag nélkül vásárolják meg az autót. Aki ezt a konstrukciót választja, havi bérleti díjat kell hogy fizessen az akkumulátorért.
Az autó szériagyártása és piaci forgalmazása, a cég prognózisa szerint, 2022 elején kezdődhet meg. Az autonóm közlekedést figyelembe véve, a NIO számára a Tesla hozzáállása, szemlélete a mintaadó. Az alapfelszereltség megléte kötelező érvényű a jármű biztonságos működtetéséhez, funkcióinak ellátásához. Az önvezetésnek természetesen ára lesz, havi előfizetéssel igényelhető, érhető el a szolgáltatás.
képek: nio.com