Formula-E

Világbajnok technika a Formula E-ben: a McLaren P1-gyel közösködik a versenygép

A Spark-Renault SRT_01E tervezésében és megalkotásában több cég is érintett, a Forma-1-ből elsősorban a McLaren elektronikai részlege (McLaren Electronic Systems) és a Williams F1 Team, mely az akkumulátorokat fogja szállítani. A Renault tartja össze az egész projektet, és felel azért, hogy a rendszerek összhangban legyenek és biztonságosan üzemeljenek.

Tegnap mutatták be a versenyautót Frankfurtban, és a leleplezés alkalmával az érintettek is mondtak pár szót. Sir Frank Williams, a csapat alapítója és vezetője a következő szavakkal jellemezte a részvételüket.

„A motorsport egy zöldebb jövő felé halad, és az FIA Formula E Világbajnokság lesz az elsőszámú lehetőség, hogy bemutassuk a zöld technológia legutóbbi generációját, melynek eredete a motorversenyzésben rejlik”- fejtette ki a legendás csapatvezető. „A Williams szép eredményekkel rendelkezik a hibridtechnológia kifejlesztésében, és büszkék vagyunk rá, hogy mi szállítjuk az akkumulátort és az akkumulátort kezelő rendszert a ma bemutatott autóhoz. Ezek az alkatrészek sarkalatos pontjait képezik annak, hogy mitől lesz ez az autó annyira zöld, és a Williams Advanced Engineering csapata keményen dolgozik azért, hogy egy olyan akkumulátorrendszert fejlesszen ki, mely megbízható és az izgalmas versenyzéshez született”- jegyezte meg.

Az elektromos motort, a váltót, és az elektronikát a McLaren Electronics Systems biztosítja, ezzel a másik patinás brit istálló is kiveszi a részét a fenntartható versenyzésből.

„Ezek az autók briliáns versenyzést fognak nyújtani a városközpontokban”- kezdte Peter van Manen ügyvezető.

„Az elektromos motorok azonnal szállítják a nyomatékot és a gyorsulást, és erről szól a McLaren. Teljesítmény és hatékonyság. Az elektromos motorunk, melyet eredetileg a P1 számára fejlesztettünk ki, rendelkezik a legjobb súly/teljesítmény aránnyal a világon. A McLaren büszke rá, hogy biztosíthatja a Formula E mögött rejlő teljesítményt.”