Környezetvédelem

A fenntarthatóság a multik vesszőparipája lesz?

Ilyennek tarthatjuk azt a vállalást is, amit ezen vállalatok közül húsz az amerikai kormányzattal „partnerségben” tett és azt mondja ki, hogy az élelmiszerláncokból kiiktatják 2050-re az erdőirtással járó folyamatokat.

Az úgynevezett Consumer Goods Forum (CGF)-be tömörült vállalatok már ki is jelöltek négy területet, ahol az erdőirtás gyakorlatát meg akarják szüntetni, mégpedig már 2020-ig. Ezek a pálmaolaj, a szója, a papír és a marhahús termelése. Ezek az agrárágazatok becslések szerint mintegy felerészt felelősek az erdőpusztításokért a világon.

A nagyvállalati körbe tartozik többek között az Unilever, a Coca-Cola és az amerikai Walmart kiskereskedelmi óriás. Hatalmas befolyással lehetnek a globális keresletre, de elsősorban magukat, s nem utolsó sorban versenytársaikat is meg kell győzniük a fenntarthatóságot biztosító termékek nagyobb arányú piacra vitelére. Egyidejűleg a nevezett termékek előállítóira ki kell alakítani a fenntartható gazdálkodás hiteles szabványait, az erről szóló igazolás rendszerét.

Nem kis feladatuk lesz emellett az is – olvasható a guardian.co.uk portál cikkében -, hogy a már felszámolt erdőségek művelés nélkül maradt helyén újratelepítsenek növényeket, biztosítva a biodiverzitás fennmaradását.