Öko-drive

Prémium Plug-in hibrid a BMW-től

2011.04.13. - 10:58  |  Nincs hozzászólás

A bajorok a 2010-es Genfi Autószalonon már bemutattak egy ActiveHybrid nevű koncepciót, de a konnektorról is tölthető 5-ös BMW kifejezetten a kínai vevők számára készült. Ráadásul biztos, hogy gyártani fogják.

Kína a világ legnagyobb autópiaca: tavaly 18 millió gépkocsit értékesítettek a távol-keleti országban. Ez harmadával több az előző évhez képest és idén további növekedésre lehet számítani.

Nem csoda, hogy az autógyárak kiemelt figyelmet fordítanak a kínai piacra. A BMW a kínai Brilliance Automitive-al közösen fejlesztette ki az 5-ös szérián alapuló hibrid koncepciót, mely gyakorlatilag szériaérett. (Érdekesség, hogy a BMW azzal a Brilliance-al dolgozik együtt, akinek a saját gyártású bs nevű modelljeit a német szaksajtó csúnyán lehúzta és a törésteszteken is rendre kudarcot vallottak. Azt is tudni kell, hogy a kínai gyártónál külön részleg foglalkozik a részegységek fejlesztésével és gyártásával.)

BMW 5 Plug-in-Hybrid

Az 5-ös Plug-in-Hybridet stílszerűen a közelgő Sanghaji Autószalonon fogják bemutatni és valószínűsíthető, hogy rengeteg megrendelést fognak felvenni rá. Az autó mozgatásáról a gyártó legújabb technológiát felvonultató TwinPower Turbo benzinmotorja és egy elektromotor gondoskodik.

De mit is tud a TwinPower Turdo? Alumínium forgattyúház, a Valvetronic nevű változó szelepvezérlés továbbfejlesztett változata, közvetlen benzinbefecskendezés és kiemelten magas hatásfokú, Twin Scroll feltöltő rendszer. Ez a BMW első négyhengeres erőforrása, amely kettős turbófeltöltésű.

A környezetbarát 5-ös sofőrje 218 „hagyományos” és további 105 elektromos lóerővel gazdálkodhat. Az energiát az autó hátsó traktusában elhelyezett magas feszültségű akkumulátorokban tárolja a rendszer.

Ha maximum 60 km/órás sebességgel közlekedünk, akkor 75 kilométert tehetünk meg tisztán elektromos üzemmódban.  Ez elég lehet egy átlagos, kizárólag városi forgalomban eltöltött napra.

A kínaiak nem kosárlabdázó magasságukról híresek, de valamiért ragaszkodnak a hatalmas hátsó lábtérhez. Ennek megfelelően a hibrid 5-ös is a hosszú karosszériaváltozatra épül.

Brilliance bs6 a törésteszt után: nem ajánlatos bent tartózkodni...

Brilliance bs6 a törésteszt után: nem ajánlatos bent tartózkodni...

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »