Öko-drive

Az első lépés a teljesen elektromos Forma-1 felé

A Tiszta Jövő is többször beszámolt azokról a Forma-1-et érintő technikai változtatásokról, melyek heves vitákat váltottak ki mind a rajongók, mind a szakág vezetői között.

Mint ismeretes, 2013-tól 1,6 literes, négyhengeres turbófeltöltésű motorokat kell beépíteni a kocsikba. Így kívánják csökkenteni a fogyasztást és zöldebbé tenni a Forma-1-et.

A sok kritika ellenére Adam Parr, a Williams elnöke úgy látja, hogy a sport számára a környezettudatos fejlődés a helyes út.

Mint kifejtette, a két év múlva használatba kerülő motorokkal az is megvalósíthatóvá válik, hogy a boxkiállások alatt tisztán elektromos üzemmódra tudjanak kapcsolni a pilóták.

„Egy olyan erőforrásunk lesz, mely jóval 800 lóerő feletti teljesítmény leadására lesz képes – mindössze négy hengerből. Úgy gondolom, hogy ez fantasztikusan hangzik. A motorok lehetővé fogják tenni, hogy a boxkiállások alkalmával kizárólag elektromos üzemmódban működjenek” – fejti ki véleményét Parr.

„Egy erőteljes üzenetet fogunk közvetíteni a környezettudatos teljesítményről és arról, hogy mire képes a technológia. A versenyek pedig még izgalmasabbak lesznek” – fűzi hozzá.

Ez a köztes megoldás – a pályán maradna a hagyományos meghajtás, míg a boxutcában az elektromotor aktiválódik – lehetőséget adna a zöld innovációtól idegenkedő rajongóknak, hogy megbarátkozzanak a királykategóriában fokozatosan bevezetésre kerülő környezettudatos fejlesztésekkel.

Ráadásul a boxba 80km/órás sebességgel és hangtalanul megérkező autók mellett a pályán köröző ellenfelek gondoskodnának a megfelelő akusztikai élményről. Mivel ritkán áll ki mind a 24 pilóta egyszerre kereket cserélni, alaptalanná válnának a néma csendben zajló futamok miatti aggodalmak…