Öko-drive

Sandy felgyújtott 16 Fisker Karmát New Jersey-ben

2012.11.06. - 11:17  |  Nincs hozzászólás

Továbbra sincs pontos magyarázat arra, hogyan gyulladhatott ki 16 Fisker Karma és egy Toyota Prius a Sandy hurrikán következtében. A tűz okát az akkumulátorok környékén keresik, de hivatalosan még semmit sem erősítettek meg.

Miközben New York és New Jersey lakosai próbálnak visszatérni a normális kerékvágásba, egyre több rejtélyes eset bukkan fel a károk feltárása és azok összegzése során. A hatalmas összeget felemésztő helyreállítás mellett mindössze egy csepp a tengerben, hogy Halloweenkor 16 Karma és egy Prius is lángra kapott New Jersey partjainál, egészen pontosan Port of Newarknál.

Az eset azért is kényes, mert az autókat először ellepte a víz, majd kigyulladtak, és végül felrobbantak – és a Karmával már korábban is történtek kényes tűzesetek. A Fisker akkumulátorait az idő közben csődbement A123 Systems biztosítja, és ismét az energiatárolók környékén kezdtek el vizsgálódni. A Fisker egy közleményt adott ki az eset után, melyben elmondták, hogy az autók egy nyitott parkolóban álltak, és nem voltak csatlakoztatva a hálózathoz. Még ennél is fontosabb, hogy nem történt személyi sérülés. A Fisker hozzátette, hogy a helyszínen nem foghatott nyomozásba, de amint sikerült kivizsgálni a roncsokat, hivatalosan is állást foglalnak az ügyben.

Közben a szakportálok magánnyomozni kezdtek, és arra a következtetésre jutottak, hogy a sós víz rövidzárlatot idézhetett elő az akkumulátorokban, melyek túlmelegedtek, és lángra kaptak.

„Nem lehetünk benne biztosak, hogy mi történt a kikötőben, de azt gondoljuk, hogy ha majdnem négy méter mélyre süllyedtek az óceán vizében, akkor annak köze lehet hozzá”- mondta Russel Datz, a Fisker szóvivője a New York Times Wheels-nek.

Egy másik helyszínen egy Prius gyulladt ki, míg kettő felforrósodott:„Egy Prius kiégett, míg a másik kettő felforrósodott és szinte parázslott”- mondta Cindy Knight, a Toyota szóvivője, majd hozzátette, hogy „a tűz valószínűleg azért keletkezett, mert sós víz jutott az elektromos rendszerbe.”

Daniel Abraham, a Argonne National Laboratory kémiai szakértője elmondta, hogy a sós víz betört a pozitív és a negatív ionok közé, és konduktorként viselkedett, és valószínűleg összekötötte a negatív és a pozitív terminálokat. Ezek után jött a rövidzárlat, és valószínűleg a tűz.

Egyelőre senki sem feltételezi azt, hogy a Karma akkumulátoraiban található lítium lenne a felelős, mivel azok remekül le vannak szigetelve és védve.

Fotó: Jalopnik

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »