Öko-drive

Az elektromos versenymotoroké a jövő?!

A tisztajovo.hu korábban már beszámolhatott a kezdeményezésről, miszerint a FIM lehetővé tette azt, hogy az elektromos motorok pályára gurulhassanak a belső égésű „társaik” ellen, és így a két egymástól különböző technológia egy osztályban szerepelhessen. Az egyetlen feltétel a teljesítmény és a súly, aminek megegyezőnek kell lennie.

Ezúttal a Vercar R6e elektromos versenymotort nézhetjük meg mozgás közben. A modell legfontosabb eleme a sebességváltó, mely egy hagyományos 6 fokozatú rendszeren alapszik. Egy szabadúszó újságíró már ki is próbálhatta motort a híres olaszországi (Modena) versenypályán. A jelentés szerint a gép ugyanolyan természetes érzést kölcsönöz az aszfaltcsíkon, mintha csak a belső égésű változatot vinnénk pályára.

Ez mindenképpen jónak és bíztatónak hangzik, hiszen sokan még mindig támadják az elektromos járműveket, noha azok hosszabb távon sokkal erősebbek és hatékonyabbak tudnak lenni. A kritikusok számára a legnagyobb problémát a hanghatások jelentik, de ezen a területen is folyamatos fejlődést érnek el a mérnökök, ami szintén nem utolsó szempont a sport jövőjét illetően.

Akik tesztelték ezeket a motorokat, azok szinte kivétel nélkül jó véleménnyel voltak, miközben ugyanúgy élvezték a körözgetést és néhol még agresszívebben és gyorsabban hajthattak, mint az „egyszerű” technológiával felszerelt kétkerekűkkel. Az R6e végsebessége valahol 240 kilométer/óra környékén van. Az akkumulátor körülbelül 200 kilométer motorozást tesz lehetővé. A töltés 220V mellett 4, addig 380V esetében 2 órát vesz igénybe.