Technika

Szupermarketen belüli farm, az INFARM és a METRO Cash Carry közreműködésével

A boltok számára egy állandó feladat, hogy a legfrissebb, legjobb minőségű terméket juttassák el a vevőhöz, de nem könnyű megoldani, hogy a zöldségek is mindig tökéletesek legyenek. Az INFARM azonban egy nagyon kreatív megoldást ötletelt ki, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók mindig friss termékekhez jussanak. A METRO Cash Carry áruházaiban tesztelték, és azt gondolják, hogy a szupermarketekben egy új trend fog kialakulni a technika hasznossága miatt.

A fedett, városi gazdálkodás úttörői hat hónapja indították el az első mikro-farmot, amelyet több, mint egy éves kísérletezés előzött meg. Jelenleg az üvegházban még csak gyógynövényeket és zöldsalátákat termesztenek, de az INFARM azt nyilatkozta, hogy a jövőben akár paradicsomot, paprikát is lehet növeszteni. “A berlini élelmiszerboltok új mikro-farmjai, az első in-store farmok egész Európában.” – mondta Fabio Ziemssen, a Metro élelmiszer innovációs igazgatója. Az INFARM optimistán látja a helyzetet, szeretnének még több országban elterjedni, amint a berlini főpróba sikeres lesz.

infarm1-1000x610

Az egyik legjobb lehetőség az egészben, hogy kevesebbet kell szállítani a terméket, így nem sérülnek meg, (még minimálisan sem). A helyszínen történő termesztés pedig egyértelműen kevesebb költséggel jár, ugyanis az INFARM terméke, nem igényel sok vizet és energiát. A jobb minőségnek köszönhetően pedig előszeretettel fogják vásárolni termékeiket, köztük a szakácsok is, akik egyre nagyobb követelményeket támasztanak a jó minőségű alapanyagokkal kapcsolatban.

A berlini programból még 6 hónap van hátra, ezután az INFARM célja nem más, mint a terjeszkedés az év végéig.

Forrás: http://treehugger.com