Öko-drive

A Pipistrel modellje nyerte a zöld repülők versenyét

Ez a koncepció áll a Green Flight Challenge, a NASA által rendezett verseny mögött, melyet a Comparative Aircraft Flight Efficiency (CAFE – Összehasonlító Repülési Hatékonyság) Alapítványa finanszírozott, és a Google alapított.

Az idei verseny győztese a pennsylvaniai Pipistrel-USA csapatának Taurus G4-es repülője lett. Az négyüléses ikertörzsű repülőgép egy 145 kilowattos brushless, avagy kefe nélküli egyenáramú motorral van felszerelve. Ez hajtja meg a kétlapátos propellert, mely a két törzs között kapott helyet. A repülő szárnyszélessége 23 méter.

A versenyen tizennégy repülőgép indult, a Taurusnak a végén az eGenius-szal kellett megküzdenie, de ez utóbbi dupla annyit fogyasztott, mint a Taurus G4. A Taurus 0,58 litert fogyaszt 100 kilométeren, és 172 km/órás végsebességre képes. A csapatvezető, Jack Langelaan azt mondta, hogy ez a repülőgép kétszer olyan gyors és hatékony, mint egy utassal teli Toyota Prius. „Két éve még azt gondoltuk, hogy 322 kilométert repülni 160 km/órás sebességgel lehetetlenség. Most pedig ezt túlszárnyalva az elektromos repülőgépek további lehetőségeit keressük” – mondta Langelaan.

Itt egy felvétel a Taurus repüléséről.